کد خبر ۷۹۹۷۹ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

باند فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی در قم منهدم شد

فرمانده انتظامی استان قم از انهدام باند 5 نفره فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی خبر داد که در سطح کشور فعالیت می‌کردند.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در راستای فعالیت و برخورد پلیس فتا با جرائم اینترنتی اخیراً اعضای باند 5 نفره‌ای را شناسایی کردند که رده سنی آنان بین 17 تا 23 سال است و در زمینه کلاهبرداری و سرقت از حساب‌های بانکی مردم فعالیت داشتند.

وی افزود: کلاه‌برداران با انجام تبلیغات دروغین تحت عنوان نرم‌افزارهای صیغه‌یابی، شارژ اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، ارائه اینترنت‌های رایگان و ازدواج‌های حلال با ارسال تبلیغات به‌صورت گسترده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، مشتریان را به سمت درگاه‌های پرداخت‌های جعلی هدایت و حساب‌های بانکی آن‌ها را هک می‌کردند.

سردار آقاخانی ادامه داد: با هوشیاری و تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان و حمایت دستگاه قضائی و با توجه به پیچیدگی فراوان این نوع جرائم، نهایتاً موفق شدند کلاه‌برداران را در استان‌های آذربایجان غربی، مرکزی و تهران شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: تاکنون حدود 4 هزار شماره کارت هک شده مردم از متهمان استخراج‌شده است و بررسی برای شناسایی صاحبان حساب‌ها و میزان وجوه سرقتی در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه اعضای این باند بیش از یک سال است که در امر فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی در سطح کشور فعالیت دارند، گفت: اقدامات و اشراف عملیاتی به‌وسیله پلیس فتا استان قم صورت گرفته اما متهمان در استان‌های یاد شده دستگیر شدند.

دستبرد اینترنتی نوجوان 15 ساله‌‌ به 400 حساب بانکی در بوشهر80 درصد سهام برخی تاکسی‌های اینترنتی در اختیار اتباع عربستان و امارات است؟راهکار پلیس فتا برای شناسایی درگاه‌های جعلی در بستر اینترنت/ یک کارت مخصوص خرید اینترنتی داشته باشید

فرمانده انتظامی استان ابراز کرد: از متهمان تجهیزاتی مانند انواع گوشی‌های همراه، سیستم‌های اینترنتی، لپ‌تاپ و سیم‌کارت که برای انجام اعمال مجرمانه از آن استفاده می‌کردند، کشف شد.

سردار آقاخانی به شهروندان توصیه کرد: امیدوارم مردم نسبت به تبلیغات فضای مجازی هوشیار بوده و توجه ویژه‌ای داشته باشند، جرائم اینترنتی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و نیاز است مردم با کسب و ارتقاء علم و آگاهی در این زمینه از افتادن در دام کلاهبرداری و سرقت اینترنتی پیشگیری کنند.

کشف 181 کیلو تریاک در قم

فرمانده انتظامی استان قم همچنین از کشف 181 کیلو تریاک و دستگیری 2 قاچاقچی مواد مخدر در قم خبر داد.

سردار عبدالرضا آقاخانی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پیگیری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد، 2 قاچاقچی مواد افیونی قصد دارند با یک دستگاه پژو پارس، محموله مواد افیونی را از جنوب کشور به قم منتقل کنند که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضائی، مأموران به محل‌های موردنظر در محورهای مواصلاتی اعزام و با کنترل نامحسوس تردد خودروهای عبوری، خودرو را شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: طی یک عملیات تعقیب و گریز، خودرو پژو متوقف و 2 سوداگر مرگ در این عملیات دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان قم، گفت: در بازرسی از خودرو توقیفی، 181 کیلو تریاک در قالب 18 بسته کشف شد؛ متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com