کد خبر ۸۰۱۱۱ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷
معاون شهردار قم عنوان کرد؛

تدوین طرح جامع حمل و نقل شهری قم تا آخر امسال

ذاکریان گفت:این طرح نقشه راه قم در حوزه حمل و نقل در افق۱۰ تا ۱۵ ساله است ودر صورت عمل به این نقشه بسیاری از مشکلات حمل و نقلی شهر قم برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: آخرین طرح جامع حمل و نقل شهری قم مربوط به سال ۸۶ بود و با توجه به تغییرات در شبکه معابر نیاز به بازنگری پیدا کرد.

ذاکریان ادامه داد: اواخر سال ۹۶ بازنگری این طرح با انتخاب یک مشاور از بخش خصوصی کلید خورد و آمار برداری مفصل انجام شد که کل قرارداد ۱۸ ماهه می‌باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: طرح جامع حمل و نقل شهری قم، یک سند بالادستی محسوب شده و مباحث مربوط به حمل و نقل شهری را تعیین تکلیف کرده و از اعمال کار‌های سلیقه‌ای جلوگیری می‌کند.

او گفت: این طرح؛ خطوط ریلی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، شبکه معابر، تقاطع‌های غیر همسطح و مکان‌یابی پایانه‌های مسافربری درون و برون‌شهری را تعیین تکلیف کرده و به‌عنوان یک نقشه راه در اختیار مدیریت شهری قم قرار می‌گیرد.

ذاکریان بابیان این‌که طرح جامع حمل و نقل شهری قم پس از تهیه، باید به تصویب شورای ترافیک استان و شورای عالی ترافیک کشور برسد، گفت: در صورت عمل به این نقشه بسیاری از معضلات ترافیکی و مشکلات حمل و نقلی شهر قم برطرف خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه در خصوص ارتباط پلیس و شهرداری برای حل مشکلات ترافیکی شهر قم، گفت: بحث مدیریت میدانی ترافیک سطح شهر جزو وظایف پلیس راهور است و تامین زیرساخت‌ها و اصلاح هندسی معابر بعد از طی مراحل قانونی و تصویب برعهده شهرداری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: در این راستا ارتباط بسیار خوبی بین شهرداری و پلیس راهور وجود دارد و در مناسبت‌های مختلف کارکنان و ماموران شهرداری و پلیس مسائل را از نزدیک مشاهده می‌کنند و پلیس اقدام‌هایی که برای اصلاح هندسی معابر نیاز باشد را طی نامه‌ای به ما اعلام می‌کند.

ذاکریان  یادآورشد: با توجه به مکاتبات بین پلیس و شهرداری، شهرداری نسبت به ایمن‌سازی معابر و اصلاح نقاط حادثه‌خیز و یا نصب دوربین و علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین نصب پل‌های عابر پیاده اقدام می‌کند.

او افزود: تیم کارشناسی شهرداری، پیشنهاد پلیس را بررسی می‌کند و اگر نیاز به تهیه طرح باشد، طرح آماده می‌شود و به کمیته فنی شورای ترافیک ارسال می‌گردد و در صورت تصویب به مناطق مختلف شهری برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

ذاکریان ادامه داد: یکی از مباحث طرح جامع حمل و نقل شهری، مربوط به ایمن‌سازی معابر است که در این راستا و با توجه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ‌های پلیس راهور، اورژانس و پزشکی قانونی، برای رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: یکی از نقاط حادثه‌خیز شهر قم، بلوار آیت‌الله بروجردی بود که در بازه زمانی حدود هفت‌ماهه، ۱۳ تن براثر تصادف در این محور جان خود را از دست دادند که پس از نصب دوربین‌های ثبت تخلف در این بلوار، تصادف‌های منجر به فوت به صفر رسیده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com