کد خبر ۸۰۱۱۲ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۲

بانک اطلاعات پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی قم ایجاد شود

در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان قم بر ضمیمه شدن بانک اطلاعات پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی استان تأکید شد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سومین جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان شامگاه یکشنبه به ریاست بهرام سرمست استاندار قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، با بیان اینکه اکثر اوقات دستگاه‌های اجرایی قادر به تعیین موضوع و عنوان طرح‌های پژوهشی خود نیستند، اظهار داشت: بهتر است عناوین پژوهشی موضوع محور شوند.

عباس پورمیدانی افزود: در صورت موضوع محور شدن طرح‌های پژوهشی، فناور مشکل و مسئله را برای دستگاه‌های اجرایی بیان کرده و دستگاه‌ها نیز برای حل آن مشکل اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به احکام دائمی بودجه یک درصد پژوهش گفت: بهتر است پروژه‌ها را از حالت یک‌ساله و دوساله خارج کرده و هر پژوهشی که نیاز است به سیکل پژوهشی وارد شود را در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار دهیم.

در ادامه جلسه کارگروه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با تأکید بر اینکه در حوزه آینده‌پژوهی نگاه بالا به پایین بهتر است، خاطرنشان کرد: بهتر است مسائل و مشکلات توسط مسئولان و خبرگان هر رشته گفته شود و دستگاه‌های اجرایی این مسائل و مشکلات را مدنظر قرار دهند.

محمود نوربخش دومین نگاه در حوزه آینده‌پژوهی را نگاه از پایین به بالا عنوان و ادامه داد: محدودیت‌های پژوهشی ما را به رویکرد پایین به بالا سوق داده است.

به گفته وی تکراری بودن طرح‌ها و پروژه‌ها به معنای آن است که این طرح‌ها قابلیت اجرا و انجام مجدد را دارند.

17 طرح پژوهشی تقاضامحور در لرستان به‌تصویب رسید5 طرح پژوهشی در حوزه مدیریت بحران در استان بوشهر تامین اعتبار شدحمایت از 44 طرح پژوهشی محققان کشور تصویب شد

سپس مدیر پژوهش صداوسیمای مرکز قم به ارائه پیشنهادی در راستای کاربردی کردن پژوهش‌ها پرداخت و گفت: نیاز است اطلاعات پژوهشی دستگاه‌ها یک پیوست پژوهشی داشته باشند.

یزدیان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم بانک اطلاعات کارشناسان ضمیمه طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی شود چراکه پژوهش‌های خوبی در دستگاه‌های اجرایی انجام می‌گیرند اما هیچ‌کدام پیوست رسانه‌ای ندارند بنابراین  اگر این پیوست ضمیمه کار بشود بهتر است.

همچنین مدیر آموزش و پژوهش اداره کل استاندارد قم با اشاره به ارائه 5 طرح پژوهشی به استانداری قم به مناسبت هفته پژوهش از سوی این اداره کل گفت: یکی از این طرح‌ها جزو طرح‌های اولویت‌دار بوده است.

جواهریان با تأکید بر رویکرد اقتصادی طرح‌های پژوهشی ابراز کرد: یک سری از بازخوردهای اقتصادی در کوتاه‌مدت خود را نشان می‌دهند اما برخی دیگر از طرح‌ها این‌گونه نبوده و در درازمدت نتیجه این طرح‌ها بار اقتصادی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام دیرباز رئیس دانشگاه قم نیز در  پایان این جلسه، بر استفاده از روش‌های تلفیقی در ارائه طرح‌های پژوهشی تأکید کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com