کد خبر ۸۰۱۱۸ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳

حضور اتوبوس‌های گردشگران به قم نظام‌مند می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم از صدور مجوز برای ورود اتوبوس‌های گردشگری به سطح شهر قم خبر داد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عبدالله جلالی صبح امروز در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شورای شهر برگزار شد، با اشاره به لایحه اخذ مجوز ورود اتوبوس‌های گردشگران به سطح شهر اظهار داشت: این لایحه بر اساس مطالبات هتل‌های شهر قم موردبررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های برون‌شهری به شکل‌های مختلف در سطح شهر حضور دارند، ابراز کرد: در نظر گرفتن دو رینگ شهری و تعیین زمان اوج ترافیک و اخذ عوارض از اتوبوس گردشگران در کنار نظام‌مند شدن حضور اتوبوس‌های توریستی سبب ساماندهی این ترددها می‌شود.

رئیس شورای شهر قم با تأکید بر اینکه شورای ترافیک استان مطالبه‌ای برای صدور مجوز ورود اتوبوس‌های گردشگران دارد، یادآور شد: باید تمهیداتی برای معرفی هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری، مذهبی و تاریخی قم اندیشیده شود چراکه گردشگری بر حوزه اقتصاد شهر تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اندیشیدن تمهیدات لازم برای تردد اتوبوس‌ها به هسته مرکزی شهر در زمان اوج ترافیک خاطرنشان کرد: باید در آینده برای معرفی هرچه بهتر مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، مکان‌هایی برای پارکینگ اتوبوس‌ها در نظر گرفته شود.

گزارش تسنیم از جلسه شورای شهر قم؛ از بازسازی 56 اتوبوس شهری تا خرید پساب برای آبیاری فضای سبزورود اتوبوس گردشگران به هسته مرکزی نظم شهر قم را به‌هم می‌ریزد

جلالی خاطرنشان کرد: موضوع ورود اتوبوس‌های گردشگران به سطح شهر در کمیسیون تلفیق بحث شده است و سامانه‌ای در معاونت حمل‌ونقل شهرداری برای این منظور تعریف‌شده است که نظارت کاملی بر این موضوع انجام پذیرد.

وی همچنین بازسازی اتوبوس‌های از رده خارج سازمان اتوبوسرانی قم را موردتوجه قرار داد و گفت: باید سیاست‌گذاری برای آینده مشخص شود و اتوبوس‌هایی که امکان اورهال یا بازسازی داشته باشند در اولویت قرار گیرند.

زندگی رانندگان شهرداری با مشکل روبرو شده است

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم نیز با اشاره به لایحه افزایش بنزین خودروهای طرف قرارداد با شهرداری، دراین‌باره با تشریح شرایط اقتصادی این رانندگان اظهار داشت: دریافتی این رانندگان با هزینه‌های جاری جامعه هماهنگ نیست.

حسن طلایی افزایش بهایی بنزین را در شرایط کنونی عامل سخت شدن شرایط زندگی رانندگان دانست و افزود: وضعیت معیشت مردم شرایط خوبی نداشته و این رانندگان با نداشتن بیمه هزینه‌های بالاتری را متحمل می‌شوند.

وی دریافتی رانندگان را نسبت به حقوق سایر کارمندان شهرداری سنجید و گفت: نسبت به‌سختی کار و مشکلاتی معیشتی این قشر باید حساس‌تر بوده و باید افزایش ارزش بهایی بنزین را به‌درستی برای این افراد محاسبه کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با گلایه از افزایش مبلغ یک هزار تومان برای ماشین‌های دوگانه‌سوز و دو هزار تومان برای ماشین‌های بنزینی خاطرنشان کرد: این مبلغ منصفانه نبوده و باید لایحه اخذ مجوز پرداخت مابه‌التفاوت اثرات ناشی از افزایش قیمت بنزین بر اساس کیلومتر پیمایش به رانندگان استیجاری شهرداری قم و سازمان‌های تابعه اصلاح شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com