کد خبر ۸۰۱۶۳ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۴

حوادث کوتاه از کشور


      
      شکار شکارچی
رشت‌– خبرنگار کیهان: رئیس ‌اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: شکارچیان غیرمجاز که در زیستگاه های رودبار اقدام به شکار کل و بز کرده بوند، دستگیر شدند.
رامین حسین زاده‌، گفت: شکارچیان غیرمجازی که لاشه کل و بزهای شکار شده را به محل مسکونی خود انتقال داده بود بعد از دریافت حکم دادستانی در منجیل دستگیر شد.
وی افزود: در این عملیات بقایای لاشه بزهای کوهی شکار شده به همراه مقادیر زیادی مهمات غیرمجاز از منزل مسکونی این مجرم کشف و ضبط شد.
کشف کالا
هندیجان‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی خوزستان گفت: دو محموله کالای قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در شهرستان هندیجان کشف و ضبط شد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده گفت: ماموران پلیس آگاهی با همکاری پلیس پیشگیری شهرستان هندیجان با کنترل دقیق خودروهای عبوری دو دستگاه خودروی پژو 405 و ایسوزو حامل كالاي قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی 33 دستگاه ماشین لباسشویی و ظرفشویی، 33 طاقه پارچه، یک دستگاه یخچال فریزر، یک دستگاه کولرگازی و یک دستگاه چای‌ساز خارجی فاقد مجوز گمرکی کشف شد.
وی بیان کرد: در این رابطه دومتهم دستگیر شدند.
جریمه قاچاقچی پوشاک
بیرجند‌– صدا و سیما‌: متهم قاچاق پوشاک در فردوس به پرداخت ۲۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
رئیس ‌اداره تعزیرات حکومتی شهرستان فردوس گفت: مأموران ایست و بازرسی شهید زارع این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری از یک دستگاه کامیونت تعداد ۳۳۱ ثوب انواع پوشاک قاچاق کشف کرده و برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی فردوس ارسال کردند.
حسینی افزود: پس ازبررسی پرونده و محرز شدن تخلف، متهم درشعبه علاوه‌بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
پارچه به تهران نرسید
قم – مهر‌: فرمانده انتظامی استان قم از کشف محموله قاچاق پارچه در قم خبر داد.
سرتیپ عبدالرضا آقاخانی، اظهار داشت: با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان قم یک دستگاه کامیون کشنده حامل قاچاق که از یک استان جنوبی به مقصد تهران بارگیری شده بود، در جاده قدیم «قم-تهران» شناسایی و متوقف شد.
وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد خودرو حامل ۳۱۸ طاقه پارچه بوده که در ادامه نمونه کالا به اداره استاندارد ارسال و کارشناسان ارزش محموله را ۹ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال اعلام کردند.
کشف ارز
ارومیه - ایسنا‌: آذربایجان غربی فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی از کشف ارز و کالای قاچاق در مرزهای استان به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال توسط مرزداران این استان خبر داد.
سرتیپ حسین‌خانی‌، گفت:‌ مرزبانان ما در این راستا با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی دقیق و گسترده و نیز اجرای عملیات‌های موفقیت آمیز در معابر وگذرگاه‌های مرزی با ناکام گذاشتن اخلالگران در مرزهای استان انواع کالای قاچاق از جمله ۱۴۲۵ بطری مشروبات الکلی، ۱۱ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار قاچاق، ۹۲۰۰ یورو ارز قاچاق، ۴۵۴ عدد قطره چشمی ، ۱۱۴ شربت دارویی و ۵۸ رأس احشام از نوع گوسفند را کشف کردند.
این مقام مسئول تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی ارز و کالای مکشوفه را دومیلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
وی خاطر‌نشان کرد: در این عملیات‌ها هشت نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
سوخت قاچاق
زاهدان‌– صدا و سیما‌: فرمانده انتظامي شهرستان نیمروز از كشف 47 هزار ليتر قاچاق در بازرسی از دو دستگاه تریلی خبر داد.
سرهنگ علی میر گفت: دیروز ماموران انتظامی ايست و بازرسي سفيدابه شهرستان نیمروز هنگام كنترل خودروهاي عبوري به دو دستگاه كاميون كشنده كه از نهبندان به سمت زاهدان در حركت بودند، مشکوک شدند.
وي افزود: در بازرسي از خودروها 47 هزار و 470 ليتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد. وی گفت: افراد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com