کد خبر ۸۰۱۸۸ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰

نماینده جدید ولی فقیه در لرستان را بیشتر بشناسیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جمعه هفته گذشته بود که آیت‌الله میرعمادی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد، آخرین نمازجمعه این شهرستان را اقامه و از مردم استان خداحافظی کرد.

پس از خداحافظی امام جمعه خرم‌آباد از مردم لرستان و پایان یافتن دوره ماموریت وی، امروز طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی به عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد منصوب شد.

سید احمدرضا شاهرخی 53 ساله و اصالتی لرستانی دارد و در خانواده‌ای مذهبی و متدین از سادات خرم‌آباد دوران کودکی را پشت سر گذاشت تا اینکه در سال 1359 وارد حوزه علمیه قم شد و توانست در مدت 6 سال دوره مقدمات و سطح حوزه را به اتمام رساند.

شاهرخی از شخصیت‌های تحصیل‌کرده حوزه و دانشگاه است و بیش از 35 سال سابقه حوزوی دارد. وی نزد مراجع عظام و اساتید مطرحی همچون حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی و مرحوم شیخ جواد تبریزی علوم مختلف فقه را در حوزه فرا گرفته است و همچنین دروس فلسفه و کلام اسلامی را از محضر بزرگانی چون حضرات آیات حسن‌زاده آملی، جوادی آملی، مصباح یزدی و و انصاری شیرازی فرا گرفته است.

حجت الاسلام شاهرخی همزمان با فراگیری دروس حوزوی، تحصیلات دانشگاهی را نیز در مراکزی همچون دانشگاه شهید بهشتی و علامه طباطبایی پی گرفته و دارای مدرک دکترا در رشته فلسفه و کلام است.

نماینده جدید ولی‌‌فقیه در لرستان که بنا به گفته عالمان دینی و اساتید حوزه و دانشگاه فردی متواضع و مسوولیت‌پذیر است، سابقه تحصیل و تدریس در حوزه‌های علمیه اصفهان و قم را داشته و هم‌‌اکنون عضو هیات علمی و مدیر گروه معارف دانشگاه قم است.

 

حجت‌الاسلام شاهرخی همچنین پیش از انتصاب در سمت نمایندگی ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد، در بخش‌های مختلف همچون معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی و اجتماعی و همین‌طور نماینده وزیر علوم در دانشگاه قم فعالیت‌های اثربخشی داشته و از شخصیت‌های تحصیل‌کرده و علمی حوزه و دانشگاه است.

وی سابقه حضوری فعال در دوران دفاع مقدس را داشته و در قالب تیپ حضرت ابوالفضل(ع)لرستان،تیپ 15 امام حسن(ع)،لشکر ولی عصر(عج)، لشکر 25  کربلا، لشکر 21 حمزه و ... در عملیات‌های مهمی در مناطق جنوب، غرب و شمال غرب کشور حضور داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان و از اساتید حوزه علمیه خرم‌آباد که دارای شناخت کافی از نماینده جدید ولی فقیه در لرستان است، با تشریح برخی ویژگی‌‌های حجت‌الاسلام شاهرخی نماینده جدید ولی‌فقیه در استان، وی را فردی وارسته و فروتن خواند و به خبرنگار فارس گفت: حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی تحصیلات حوزوی را از سال 59 در شهر مقدس قم شروع کرد و سطوح عالیه حوزه و دروس خارج فقه و اصول را نزد بسیاری از مراجع عظام تقلید فرا گرفته است.

سید لطف‌اله حیات‌الغیب بیان داشت: همچنین حجت‌الاسلام شاهرخی از محضر اساتید فلسفه و عرفان همانند حضرات آیات عظام حسن‌زاده آملی، جوادی آملی و مصباح یزدی بهره برده و علوم مختلفی را ره توشه علمی خویش قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه نماینده جدید ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع دکترا در رشته فلسفه و احکام اسلامی از دانشگاه قم پیش برده است، افزود: حجت‌الاسلام شاهرخی پس از کسب مدارج علمی عالی در حوزه و دانشگاه، به تحقیق و پژوهش و آموزش پرداخته است.

استاد حوزه‌های علمیه خرم‌آباد ادامه داد: حجت‌الاسلام شاهرخی حدود 14 سال معتمد، معاون و مشاور آیت‌الله شیخ قاضی خرم‌آبادی در دانشگاه قم و همچنین مجامع علمی بوده است.

حیات‌الغیب با اشاره به تدریس دروس مختلف در دانشگاه‌های لرستان توسط امام‌جمعه جدید خرم‌آباد، گفت: حجت‌الاسلام شاهرخی در ایم تبلیغ با سفرهای تبلیغی به نقاط دور و نزدیک به انجام رسالت پرداخته‌ است.

وی اظهار داشت: نماینده جدید ولی‌فقیه در لرستان از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بوده و حدود  40 ماه در جبهه حق علیه باطل به عنوان رزمنده در تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و در عملیات‌های مختلف حضور داشته است.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، تواضع، فروتنی، وارستگی و سادگی از بارزترین خصوصیات سید احمدرضا شاهرخی نماینده جدید ولی‌‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد است.

انتهای پیام/85018

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com