کد خبر ۸۰۲۱۴ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۱

تمکن مالی اثر بسزایی در طلبه فاخر شدن ندارد/تبیین انتظارات رهبری از روحانیت در بیانیه گام دوم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین، آیت‌الله محمد یزدی در حاشیه نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور در گردهمایی بسیج اساتید و نخبگان سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان اصفهان به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به میزبانی حوزه علمیه اصفهان در نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: میزبانی حوزه علمیه اصفهان از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای محترم بلاد موجب تشکر و قدردانی است.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در ادامه با اشاره به اینکه خود نیز تحصیلات حوزوی‌اش را تا اواخر سطح در حوزه علمیه اصفهان گذرانده است گفت: حوزه علمیه اصفهان، حوزه‌ بسیار گرم، پرکار و دارای فضلای به نام بوده و اکنون هم از جمله حوزه‌های رده اول کشور محسوب می‌شود.
آیت‌الله یزدی با اشاره به بیانیه گام دوم و خواسته‌های رهبری از روحانیت در این بیانیه خاطرنشان کرد: رهبری از حوزه‌های علمیه، طلاب و نسل جوان درخواست دارند برای تمدن آتی اسلامی برنامه‌ریزی کنند.
وی با اشاره به لزوم استفاده بهینه از فرصت گران‌سنگ استقرار حکومت اسلامی یادآور شد: روحانیت و حوزه‌های علمیه باید به مسائل مستحدثه توجه ویژه داشته باشد و جواب متین، دقیق، علمی و صحیح برای آن‌ها پیدا کند.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به شرایط مطلوب کنونی برای تحصیل و تدریس علوم دینی اضافه کرد: خواندن شرح‌حال بزرگان و علمای خلف بسیار مثمر ثمر است. باید بدانیم علمای و بزرگان گذشته با چه شرایطی زندگی کردند و امروز ما از علوم و کتاب‌های آن‌ها استفاده می‌کنیم.
آیت‌الله یزدی در پایان با اشاره به اینکه طلاب با تلاش و همت به اوج می‌رسند و شرایط شهریه و تمکن مالی اثر بسزایی در طلبه فاخر شدن ندارد یادآور شد: شما اساتید محترم سعی کنید طلاب فاضل، مدبر و محقق تربیت کنید و به آن‌ها بیاموزید که در زندگی قناعت کنند و بدانید «ان مع العسر یسری»
حضرت آیت‌الله مهدوی، عضو خبرگان رهبری و آیت‌الله حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه و عضو خبرگان رهبری نیز در این گردهمایی حضور داشتند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com