کد خبر ۸۰۲۳۰ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۴

کاشت 14 میلیون اصله نهال در 402 نقطه از سراسر کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، خسرو شهبازی در آیین آغاز به‌کار نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» که ظهر امروز در سالن جلسات تعاونی کشاورزی دامداران قم و حومه برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: به دلیل شرایط اقلیمی و تغییرات آب و هوایی که رخ داده است نهال‌کاری‌های خود را به‌‌جای 15 اسفندماه از 14 آذرماه و هم‌زمان با میلاد امام حسن عسکری(ع) در شهر مقدس قم آغاز کردیم که با توجه به حجم بالای نهال‌کاری این روند تا اسفندماه و هفته منابع طبیعی به طول خواهد انجامید.

وی اضافه کرد: طی دو سال اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به برنامه‌های منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوان‌داری داشته و تاکید کردند که فرهنگ منابع طبیعی و حفظ و توسعه پوشش گیاهی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و درخواست رهبری اجرای درست و مطلوب برنامه‌های منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه از امروز کاشت 14 میلیون اصله نهال را آغاز خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: برای اجرا و عملیاتی کردن این طرح با مسؤولان مختلف ملی دیدار و تلاش کردیم از ظرفیت‌های مختلف ملی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سالانه بیش از 400 میلیارد متر مکعب بارش باران داریم درحالی‌که میزان نیاز مصرفی کشور نزدیک به 120 میلیارد متر مکعب است و با اجرای برنامه‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری باید تلاش کنیم از بارش‌ها به صورت مطلوب‌تر بهره‌مند شویم.

شهبازی تصریح کرد: از زمانی که این نهضت ملی را مطرح کردیم سئوالات مختلف شده است که چگونه می‌خواهید این حجم نهال را تهیه و در سطح قابل توجهی از کشور عملیات کاشت را دنبال کنید؟ درحالی‌که برای اجرای این طرح نشست‌های هم‌اندیشی و مطالعات مورد نیاز انجام شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع در نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» کاشت 14 میلیون اصله نهال در 42 هزار هکتار از مساحت 31 استان کشور، 264 شهرستان و در 402 مکان دنبال خواهد شد که این آمارها در آینده نیز افزایش می‌یابد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com