کد خبر ۸۰۲۳۴ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۲
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س)عنوان کرد؛

۲۰هزار متر مربع به حرم کریمه اهل بیت (س) اضافه می شود

محمود نژاد گفت:فضا‌های مورد نیاز زائران شبستان‌ها و رواق ها ۱۴۰هزار متر مربع است که تا دو سال آینده به ۱۶۰ هزار متر مربع خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،هادی محمود نژاد معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س)از افزایش فضای مورد نیاز زائران در داخل حرم مطهر خبر داد و گفت: هم اکنون فضا‌های مورد نیاز زائران از قبیل شبستان‌ها و رواق‌ها ۱۴۰ هزار متر مربع است که تا دو سال آینده به ۱۶۰ هزار متر مربع خواهد رسید.

محمودنژاد افزود: از جمله فضا‌های در حال ساخت شبستان حضرت امیرالمومنین در قسمت زیرین صحن اتابکی است.

مدیر عامل سازمان بهسازی نوسازی و زیبا سازی شهرداری قم با اشاره به سفر سالانه ۲۰ میلیون زائر به این شهر گفت: افزایش ماندگاری زائران در قم از ۶ ساعت به یک روز تمام، از جمله اهداف شهرداری است.

محمود نژاد با اشاره به تهیه طرح جامع حرم مطهر و اجرای همه پروژه‌ها بر اساس این طرح عنوان کرد: پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح‌ها تا سال ۱۴۰۰ امکان پذیرایی از ۵ میلیون زائر در حرم فراهم شود.

خاکی اجرای طرح محور فرهنگی تاریخی حرم تا چهل اختران را در این راستا ارزیابی کرد و افزود: این محور چهار کیلومتر طول دارد و شامل بخش‌های مختلفی است تا به زائران کمک کند به جز زیارت حرم مطهر از دیگر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های قم بازدید کنند.

او برخی از ظرفیت‌های موجود در این محور را مورد توجه قرار داد و گفت: بیت النور محل عبادت حضرت معصومه، بیوت تاریخی برخی مراجع، برخی امامزاده‌ها مانند شاه حمزه از جمله این آثار است.

خاکی بدون اشاره به جزئیات طرح‌های دیگر بافت تاریخی از تهیه هشت طرح دیگر در بافت فرهنگی تاریخی اطراف حرم خبر داد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com