کد خبر ۸۰۲۴۱ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۷
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد؛

امکان اشتغال برای دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در قم فراهم می شود

میرشکارگفت:دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد می‌توانند بامراجعه به کمیته امداد،مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،اکبر میر شکار مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  در همایش دانشجوی انقلابی، اقتصاد مقاومتی که صبح امروز در مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه (س) برگزار شد،گفت: تبصره ۱۴ که برای تسهیلات دانشجویان در نظر گرفته شده است، کافی نیست و تنها ۳۰ درصد هزینه‌های تحصیل از محل اعتبارات این تبصره به دانشجو داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: اکنون حدود ۷۰ هزار دانشجو و ۴۰۰ هزار دانش آموز در سراسر کشور عضو خانواده بزرگ کمیته امداد هستند و در این میان در استان قم ۴ هزار دانش آموز و ۷۰۰ دانشجو از تسهیلات کمیته امداد امام خمینی (ره) برخوردار هستند.

او ادامه داد: با این وجود هرچند در این تبصره دانشجویانی که در دانشگاه‌های آزاد و شبانه و پیام نور تحصیل می‌کنند از تسهیلاتی برخوردار می‌شوند، اما هیچ ماده قانونی برای ارائه تسهیلات به دانشجویان دانشگاه‌های سراسری که هزینه‌های خاص خود را دارند، وجود ندارد و اندک هزینه‌ای از محل اعتبارات کمیته امداد به این دانشجویان پرداخت می‌شود.

میرشکار در خصوص شهریه‌های معوق دانشجویان عنوان کرد:، چون پرداخت شهریه دانشجویان از محل اعتبارات دولتی است و امسال نیز وضع اعتبارات دولتی چندان مناسب نبوده، پرداخت برخی شهریه‌ها با تاخیر مواجه شده است که با پیگیری‌های انجام شده ظرف هفته آینده پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های برجسته استان به کمیته امداد درخواست نیرو در رشته‌های مختلف می‌دهند و دانشجویان تحت پوشش بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند به کمیته امداد مراجعه کرده و از این طریق معرفی و استخدام شوند، امروزه دولت در حال چابک سازی خود و کاهش میزان استخدام نیروی جدید است و افراد متقاضی شغل باید به جای مشاغل دولتی، به دنبال کسب مهارت‌های مورد نیاز جامعه باشند، دانشجویان تحت پوشش می‌توانند به کمیته امداد مراجعه کرده و در کنار تحصیل، مهارت‌های مورد نیاز بازار کار را فرابگیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خطاب به دانشجویان گفت: شما جوانان محصل، امید مقام معظم رهبری هستید که آینده نظام را خواهید ساخت، تلاش ما نیز بر فراهم کردن امکان تحصیل و اشتغال هرچه بهتر برای شما است.

میر شکار عنوان کرد: مشکلات اقتصادی نمی‌تواند مانع پیشرفت انسان شود، بسیاری از افراد موفق امروز، خود از خانواده‌های مستضعف بودند که با تلاش خود منشا خیر و برکت در جامعه شدند، برخی خانواده‌ها که در گذشته تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند، امروز از حامیان مالی این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: بسیاری از مددجویان که برای دریافت وام از طرف کمیته امداد به بانک‌ها مراجعه می‌کنند، به دلیل عدم وجود ضامن موفق به دریافت وام نمی‌شوند، به همین منظور صندوق ضمانت وام بانکی برای رفع این مشکل مددجویان راه اندازی شده است.

احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در این همایش عنوان کرد: شما دانشجویان عضو خانواده کمیته امداد، باید خود را از نظر مدارج علمی بالا ببرید، اگر فرزندان خانواده‌های مستضعف در موقعیت و منصبی قرار گیرند، یقینا بهتر می‌توانند به مشکلات مردم رسیدگی کنند، چرا که خود از نزدیک با سختی‌های زندگی مردم آشنایی دارند و تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات خواهند کرد.

امیر آبادی بیان کرد: وظیفه شما دانشجویان، کنار زدن حاشیه‌ها و توجه به متن است، وظیفه شما دانشجویان مجاهدت علمی و طی مدارج بالای دانش و خدمت به کشور است که فرصت جوانی را باید برای آن غنیمت شمرد، جبهه کفر امروز پول و جذابیت بیشتری نسبت به ما دارد، اما غیرت، وطن دوستی و اراده جوان ایرانی اجازه خدمت به بیگانگان را به وی نمی‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی فرهنگ سازی‌های غلط صورت گرفته که سلبریتی‌ها را به عنوان الگو در جامعه معرفی می‌کند و حتی حق معافیت مالیاتی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است، در صورتی که نه سلبریتی ها، بلکه مستضعفینی که با تلاش خود رشد و پیشرفت کرده اند باید به عنوان الگو معرفی شوند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com