کد خبر ۸۰۲۴۳ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۷

برخی ناملایمات در اجرای پروژه‌ها سبب تخریب منابع طبیعی در قم شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: برخی نامهربانی‌ها در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها، سبب تخریب منابع طبیعی در قم شد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محسن بهشتی امروز در آیین نهال‌کاری همگانی برای ایران سبز در سالن جلسات تعاونی کشاورزان قم و حومه اظهار داشت: کارهای قابل‌توجهی در سال‌های اخیر توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح ملی و در قم انجام‌شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود:متأسفانه برخی نامهربانی‌ها در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها و توسعه شهرنشینی،سبب تخریب منابع طبیعی در قم شد.

وی بیان کرد: نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» به‌صورت پایلوت از قم آغاز شد و امیدواریم با موفقیت در سطح کشور به اتمام برسد.

بهشتی تصریح کرد:ازجمله مباحث مهم در توسعه پایدار، منابع طبیعی و حفظ محیط‌زیست است و باید بتوانیم در صیانت از این منابع با ارزش به جبران تخریب‌ها و لطمات بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد:موضوع کاشت درخت و نهال‌کاری در آموزه‌های دینی و سیره اهل‌بیت(ع) همواره مورد تأکید قرارگرفته است و ما امیدواریم این فعالیت‌ها از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری تداوم داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت:باید تلاش کرد مشکلات و تهدیدهای مختلف در کشور کاهش پیدا کند و بتوانیم به سرزمین سرسبز و بالنده‌ای دست‌یابیم و ظرفیت و توان محیطی کشور افزایش پیدا کند که این امر به جدیت و عزم ملی نیاز دارد.

وی افزود:این هدف دوری نیست چراکه ملت ایران همواره در هر عرصه‌های مختلفی وارد شدند و اگر خواستند قطعاً توانستند به موفقیت برسند.

491 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فارس رفع تصرف شدکمک 281.5 میلیاردی صندوق توسعه ملی برای حفاظت و احیای منابع طبیعی در استان گلستان‌احداث «ویلا‌باغ» در دل جنگل‌های یاسوج؛ وقتی منابع طبیعی چوب حراج بر جنگل‌ بلوط می‌زند+تصاویر

بهشتی عنوان کرد:حمایت از قم در سطح ملی در آبخیزداری و منابع طبیعی یکی از انتظارات مهم استان است خوشبختانه دراین‌باره تشکل‌های خوبی داریم.

وی بیان کرد:اجرای طرح‌های بزرگ با مشارکت مردم به نتیجه ثمربخش می‌رسد و امیدواریم همانند سایر عرصه‌ها که تاکنون با حضور مردم به نتیجه رسیده است،در عرصه منابع طبیعی نیز به نتایج موردنظر دست‌یابیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد:عرصه‌های منابع طبیعی آماده‌به‌کار هستند تا بتوانیم پروژه‌های کارآمدی دراین‌باره عملیاتی کنیم،در مورد آب و پساب از وزارت نیرو نیز تخصیص گرفتیم و بخش زیادی را به شهرداری و منابع طبیعی اختصاص دادیم.

وی گفت:اگر این طرح انسجام و تداوم داشته باشد، سرزمین پهناورمان با شرایط اقلیمی متفاوت می‌تواند در توسعه فضای سبز و مراتع به جایگاه خوبی دست یابد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com