کد خبر ۸۰۲۴۶ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲

قم|بسیاری از پژوهش‌ها با نیازهای فعلی کشور همخوانی ندارد

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه بسیاری از پژوهش‌ها با نیازهای فعلی کشور همخوانی ندارد، گفت: بی‌توجهی به پژوهش،هزینه‌های کلان و سنگینی را در بخش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برجای می‌گذارد.
- اخبار استانها -

محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری نقش مهمی در توسعه و پیشرفت و اعتلای کشور و برون‌رفت از مشکلات فعلی دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم افزود: پژوهش تکلیف اصلی جهاد دانشگاهی است و شاخص سنجش موفقیت جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف را عملکرد معاونت پژوهشی می‌دانیم.

وی اظهار داشت:جهاد دانشگاهی با روحیه انقلابی و جهادی در بسیاری از زمینه‌های علمی و پژوهشی ورود پیدا کرد و متناسب با نیازهای کشور به خدمت‌رسانی و ایجاد تحول پرداخت.

حیدری بیان کرد: بی‌توجهی به پژوهش،هزینه‌های کلان و سنگینی را در بخش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برجای می‌گذارد.

وی تصریح کرد:متأسفانه بسیاری از پژوهش‌ها با نیازهای فعلی کشور همخوانی ندارد و باید دراین‌باره به نیازسنجی و اولویت‌سنجی در انجام پژوهش پرداخت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم عنوان کرد:ارزش و بهای کار پژوهشی در جهاد دانشگاهی این است که با کمترین هزینه بیشترین ثمررسانی در بحث پژوهش را دارد.

وی گفت:از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی،نقشه راه و تکلیف جهاد دانشگاهی مشخص‌شده است و همین مسئله سبب شناخته شدن جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک پایگاه علمی مطرح در کشور است.

قم| تخلف‌های پژوهشی دانشگاه‌ها به اعتبار علمی کشور آسیب می‌رساندسمنان| صندوق پژوهش و فناوری در گرمسار ایجاد می‌شوداستاندار قم: از پژوهشگران در بدنه دستگاه های اجرایی استان استفاده شود

حیدری افزود:ما بر این باوریم پژوهش و فناوری باید در جهت رفاه و معیشت مردم کاربردی شود تا بتوان از شرایط فعلی کشور عبور کرد.

وی اظهار داشت:در عرصه پژوهش،با موانع و خلاء‌های بسیاری مواجه هستیم و در مواجهه با این مشکلات به نظر می‌رسد بهتر است بودجه‌های پژوهشی به‌طور مستقیم در اختیار مراکز علمی و پژوهشی قرار بگیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم خاطرنشان کرد:در جهت بهره‌گیری از نیروهای متخصص در پژوهش نیز باید در تحقق طرح‌های اثرگذار پژوهشی و فناوری،کار را به مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاهی و جهاد دانشگاهی سپرد.

وی تأکید کرد:جهاد دانشگاهی اهل رقابت و تنگ‌نظری نیست و ما در جهاد دانشگاهی درصدد هستیم، قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب توسط فرزندان انقلابی به رشد و تعالی دست یابد و بتوانیم برای رهایی از مشکلات فعلی،گام‌های مؤثری برداریم.

حیدری عنوان کرد:جهاد دانشگاهی با ظرفیت‌های خود در بخش‌های مهمی چون آسیب‌های اجتماعی، درمان ناباروری،اشتغال خانگی،گردشگری سلامت و موضوعات مهم دیگر موردنیاز جامعه واردشده است.

وی گفت:توانمندی جهاد دانشگاهی در تبدیل فرصت‌ها به ارائه خدمات شایسته در راستای توسعه همه‌جانبه استان بر کسی پوشیده نیست و این نهاد انقلابی می‌تواند فرصت‌های متعددی را در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه با حمایت مسئولان در جهت توسعه استان به کار بگیرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com