کد خبر ۸۰۲۵۱ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۳

مراسم چهلمین روز ارتحال علامه عاملی در قم برگزار شد

مراسم چهلمین روز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر مرتضی عاملی از علمای برجسته لبنان با حضور مراجع تقلید، علما و فضلای حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم چهلمین روز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر مرتضی عاملی از علمای برجسته لبنان شامگاه پنج‌شنبه با حضور مراجع تقلید، علما و فضلای حوزه‌های علمیه در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان، حجت الاسلام شیرازی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه، آیت الله مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله غرویان عضو هیئت علمی جامعه المصطفی،حجت الاسلام حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب قم، نمایندگان بیوت مراجع، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

علامه عاملی به‌تمام‌معنا انقلابی و عاشق ایران و رهبری بودمراسم ارتحال علامه عاملی در قم برگزار شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی راد استاد حوزه علمیه در این مراسم سخنرانی کرد و حاج عباس حیدرزاده به مدیحه سرایی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از تسنیم،مرحوم علامه سید جعفر مرتضی از علمای برجسته لبنانی بود که 4 آبان ماه در بیمارستانی در بیروت دار فانی را وداع گفت و در لبنان به خاک سپرده شد.

وی به‌مدت 25 سال ساکن شهر مقدس قم بود و تألیفات بسیاری در تاریخ و سیره پیامبر اسلام(ص) داشت که که دو کتاب گرانقدر مَأساةُ الزّهراء(ع) و الصحیح من سیرة النبی الاعظم(ص) از ایشان به‌یادگار مانده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com