کد خبر ۸۰۳۷۳ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۸
همگام با انتخابات مجلس در قم؛

آمار نهایی داوطلبان نام‌نویسی نمایندگی مجلس در قم/ شاخص‌ترین چهره‌ها از قم چه کسانی هستند!؟ +اینفوگرافیک

فرماندار قم با بیان اینکه تاکنون 194 داوطلب مجلس شورای اسلامی از قم نامزد شده‌اند گفت: 166 نفر از آن‌ها مرد و 28 داوطلب نیز زن هستند و آمار نهایی با تجمیع آمار انتقالی از وزارت کشور اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، فرماندار قم از نام نویسی ۱۹۴ داوطلب برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم خبر داد.

مرتضی حیدری با بیان اینکه ثبت نام ۱۰۰ نفر در ششمین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه قم انجام گرفت، عنوان کرد: از این تعداد ۸۷  نفر آقا و ۱۳ نفر خانم هستند که ۱۶ نفر روحانی و ۸۴ نفر از سایر اقشار و از نظر تحصیلات ۶۳ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد ، ۱۰ نفر دکتری و ۲۷نفر مدرک حوزوی ارائه کرده‌اند.

ریس هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه قم ادامه داد: در مجموع ، ثبت نام  ۱۹۴ نفر در قم تکمیل شده از این تعداد ۱۶۶ نفر مرد  و ۲۸ نفر زن هستند.

وی در ادامه با اشاره ثبت نام ۳۵ نفر روحانی و ۱۵۹ نفر از سایر اقشار گفت : ۱۳۴نفر از داوطلبین تحصیلات کارشناسی ارشد  ۱۶ نفر دکتری  و ۴۴ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

«امیرآبادی فراهانی» نماینده فعلی مردم قم در مجلس و عضو هیئت رییسه مجلس و حجت الاسلام و المسلمین «مجتبی ذوالنوری» نماینده فعلی مردم قم در مجلس و رییس کمیسیون امنیت مجلس از شاخص‌ترین چهره‌های انتخاباتی، برای تصاحب کرسی نمایندگی مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه قم هستند.

همچنین «علیرضا زاکانی» نماینده سابق مردم تهران در مجلس و عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با گرایش اصولگرایی نیز از قم برای راهیابی به مجلس ثبت نام کرده است. وی در انتخابات قبل موفق نشد از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یابد.

از دیگر چهره‌های مطرح انتخابات قم، «سیدرضا اسماعیلی تبار» است که سابقه مدیرکلی فرهنگ و ارشاد استان قم در دولت نهم را در کارنامه خود دارد.

انتخابات مجلس یازدهم دوم اسفند 98 برگزار می‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com