کد خبر ۸۰۴۳۷ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۹
رئیس فدراسیون کبدی در قم:

رشته کبدی توسعه می‌یابد

رئیس فدراسیون کبدی گفت: آموزش، توسعه همگانی در شهرها و بخش‌های کشور، استعدادیابی، جذب حامی مالی، کسب کرسی‌های بین‌المللی و تثبیت جایگاه قهرمانی ایران ازجمله راهبردهای فدراسیون کبدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، عباس اورسجی در مجمع سالیانه هیات کبدی استان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد،اظهار داشت: اورسجی ادامه داد: باوجوداینکه سیاست آموزش‌وپرورش حمایت از ورزش‌های کم‌هزینه است ولی بااین‌وجود به دلیل اهمیت این رشته ورزشی، فعالیت کبدی در مدارس کشور به‌سرعت در حال گسترش است.

وی ادامه داد: کبدی در حال پیدا کردن جایگاه خود در میان ورزش‌های شاخص کشور است، طرح آمایش کبدی به‌منظور توجه و شناسایی ظرفیت استان‌های مختلف در این رشته در دستور کار این فدراسیون است تا از استان‌های پیشتاز کبدی حمایت‌های جدی‌تری شود.

رئیس فدراسیون کبدی بابیان اینکه کبدی به‌سرعت در حال گسترش است،عنوان کرد: بهترین و شاخص‌ترین قهرمانان کبدی از مناطق روستایی کشور هستند و به‌زودی این رشته در روستاهای کشور توسعه می‌یابد.

اورسجی بابیان اینکه آموزش، توسعه همگانی در شهرها و بخش‌های کشور، استعدادیابی، جذب حامی مالی، کسب کرسی‌های بین‌المللی و تثبیت جایگاه قهرمانی ایران ازجمله راهبردهای فدراسیون کبدی است،گفت: تعامل میان فدراسیون کبدی و وزارت آموزش‌وپرورش نقطه عطفی برای توسعه این رشته ورزشی است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج ورزش میان دانش آموزان بیان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش، فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی را ملزم به فعالیت در کبدی و فعال‌سازی این رشته در مدارس کشور کرد که این موضوع دستاوردهای بسیار زیادی برای این رشته طی سال‌های اخیر داشته است.

رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به ظرفیت‌های قم در رشته کبدی بیان کرد: توقع فدراسیون از هیات کبدی این استان، توسعه ورزش همگانی و افزایش تعداد بیمه‌شدگان به یک هزار نفر تا پایان امسال است.

اورسجی افزود: مسابقات کبدی دانش‌آموزی سال گذشته در 400 شهرستان برگزار شد و برگزیده این تیم‌ها در مسابقات کشوری شرکت کرد که این موفقیتی بزرگی برای کبدی کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش هزینه‌های فدراسیون، از ظرفیت و همکاری دستگاه‌های مختلف در استان‌ها استفاده‌شده است که این موضوع باید الگویی برای هیات‌ها در کشور باشد.

رئیس فدراسیون کبدی خاطرنشان کرد: سال گذشته 13 مرحله اردوی تیم ملی در کشور برگزار شد که بخش زیادی از آن در استان‌های مختلف ترتیب یافته است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com