کد خبر ۸۰۵۸۰ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۹

13000 واحد مسکونی در قم احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در جلسه کارگروه امور زیربنایی قم از ساخت13 هزار واحد مسکونی در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، عصر امروز  در جلسه کارگروه امور زیربنایی قم که با حضور استاندار قم، فرماندار قم و جمعی از مدیران استان برگزارشده مسائل مربوط به سیاست‌های ساخت‌وساز مسکن در شهر قم بررسی شد.

در این جلسه بهرام سرمست با تأکید بر توجه به بازآفرینی بافت فرسوده اظهار داشت: قبل از اجرای هر طرح جدیدی در اطراف شهر قم باید مسائل مربوط به بافت فرسوده حل‌شده و بافت کارآمد ساماندهی شود.

استاندار قم تأمین زیرساخت‌های طرح الحاق 133هکتاری در حاشیه بلوار آیت‌الله بروجردی قبل از آغاز طرح را لازم دانست و افزود: باید مسائل مربوط به خدمات‌رسانی قبل از آغاز ساخت‌وساز  حل‌شده تا معضل جدیدی برای شهر ایجاد نشود.

وی به مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر قم اشاره کرد و گفت: بعد از اجرای طرح‌های مربوط به بافت فرسوده مدیریت استان می‌تواند از طرح‌های ملی مسکن حمایت کرده و امکانات لازم را در اختیار این طرح‌ها قرار دهد.

احداث 13 هزار واحد مسکونی در قم

در ادامه جلسه حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به ساخت مسکن ملی اشاره کرد و اظهار داشت: استان قم برای ساخت 13 هزار مسکن ملی برنامه‌ریزی کرده و تاکنون ساخت دو هزار مسکن در اراضی شهرک پردیسان انجام‌شده است.

وی از الحاق 133 هکتار اراضی بلوار آیت‌الله بروجردی به شهر خبر داد و گفت: 50 درصد این اراضی برای ساخت فضای سبز اختصاص داده‌شده و برای رسیدن به برنامه ساخت 13 هزار مسکن نیازمند اجرا کردن این طرح هستیم.

صبوری قرارداد با نیروهای مسلح و ساخت مسکن بر مبنای طرح‌های مشارکتی را نیز مطرح کرد و گفت: قرارداد ساخت 5 هزار و 400 واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و 700 واحد مسکونی بر مبنای طرح مشارکتی قطعی شده که درمجموع 9 هزار و 750 واحد مسکونی ساخته می‌شود.

وی با تأکید بر تعامل بین دستگاه‌های دولتی برای اجرای مسکن ملی تصریح کرد: تأمین زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح ملی مسکن با همکاری ارگان‌های مربوط ممکن بوده و مراحل الحاق این اراضی به محدوده شهر در اسرع وقت ممکن است.

لزوم تأمین هزینه انشعابات برق طرح الحاق 133 هکتاری

سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر نظر شورای شهر قم را نسبت به طرح 133 هکتاری ممتنع اعلام کرد و گفت: شورای اسلامی شهر قم با این طرح مخالف نیست اما اراضی مناسب‌تری برای اجرای این طرح وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با افزایش طرح‌های الحاقی امکان ساخت ساز در شهر بهتر شده و دسترسی به مسکن برای شهروندان آسان‌تر می‌شود.

در پایان جلسه نیز مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم برق‌رسانی به شهر پردیسان را با مشکلاتی عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات عدم قرارگیری دو پست برق نوع 1، باید هزینه انشعابات تأمین برق طرح الحاق 133 هکتاری قبل از آغاز ساخت تأمین شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com