کد خبر ۸۰۵۸۳ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۱

31 موتورسوار در حوادث رانندگی جان باختند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قیصری در نشست علمی «آسیب شناسی روانی، اجتماعی تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی» طی سخنانی، فوت ناشی از تصادفات را جزء 5 آمار نخست مرگ و میر دانست و اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید در کاهش تصادفات عزمی جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه خطای انسانی عامل وقوع 70 درصد از تصادفات است، گفت: طی 8 ماهه گذشته در سال جاری، 8 نفر افزایش فوتی و مجروحان نیز 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سرپرست پلیس راهور استان قم با اشاره به اینکه در وقوع تصادفات سه مورد عامل انسانی، وسیله نقلیه و راه نقش دارند، گفت: موتورسیکلت سواران در 8 ماهه گذشته 44 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده که متاسفانه 31 نفر در این حوادث جان خود را از دست داده اند.

قیصری تصریح کرد: طبق آمار رسمی بیش از 370 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم تردد داشته و 16 درصد از تصادفات فوتی را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: نصب و راه اندازی دوربین در 6 نقطه از مسیر رفت و برگشت بلوار مرجعیت موجب شده تا تصادفات در این مسیر به حداقل ممکن برسد.

سرپرست پلیس راهور استان گفت: طی 8 ماهه گذشته 442 هزار و 43 وسیله نقلیه در قم اعمال قانون شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 41 درصد افزایش داشته است.

قیصری، عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تغییر ناگهانی مسیر را از عوامل مهم در تصادفات رانندگی برشمرد و بر سهم زیرساخت‌های مناسب و همچنین دوربین‌های هوشمند و مکانیزه در کاهش تصادفات تاکید کرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com