کد خبر ۸۰۶۱۸ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۵
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۱۵ واحد تولیدی راکد درقم فعال شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه ۱۲ واحد صنعتی و سه معدن راکد دراستان به چرخه فعالیت و تولید بازگشت.

۱۵ واحد تولیدی راکد درقم فعال شدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم،اظهار کرد: با به راه افتادن چرخه تولید دراین واحدها، درمجموع برای ۲۸۰ تن فرصت شغلی ایجاد شد.

او افزود: این واحد‌ها درزمینهٔ تولید صنایع غذایی، کفش و دمپایی، محصولات پلاستیکی، فلزی، شیمیایی، سلولوزی و صنایع معدنی فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: حفظ واحد‌های تولیدی موجود و بازگرداندن واحد‌های راکد به چرخه فعالیت از مهمترین راهبرد‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت قم است و این موضوع درجلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به‌صورت مستمر رصد خواهد شد.

سیجانی گفت: بازدید مسئولان استان از واحد‌های صنعتی به‌صورت منظم ادامه دارد و با برگزاری جلسات میدانی درمحل استقرار واحد‌ها در خصوص راهکار‌های رفع مشکلات آن‌ها، تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود.

او بیان کرد: برای حمایت از بخش تولید، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۴۱ واحد صنعتی با تثبیت اشتغال سه‌هزار و ۱۶۱ تن برای دریافت تسهیلات موردنظر خود به مبلغ سه هزار و ۶۸۳میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی‌شده‌اند.

او ادامه داد: علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ واحد‌های صنعتی موجود و بازگرداندن واحد‌های تولیدی راکد به چرخه فعالیت، سازمان صنعت و معدن و تجارت قم از هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در بخش صنعت استان استقبال می‌کند.

قم در حال حاضر دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و ۲.۸ درصد صنایع کشور با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۵۳ هزار تن و سرمایه‌گذاری افزون بر ۴۱هزار میلیارد ریال در این استان فعال است.

منبع:ایرنا

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com