کد خبر ۸۰۶۲۵ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۷

زنگ پژوهش در قم به صدا درآمد

با حضور استاندار قم, مسئولان آموزش و پرورش استان، آئین نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان حضرت زهرا(س) قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  مراسم نواختن زنگ پژوهش صبح امروز با حضور استاندار قم و مسئولان و مدیران آموزش پرورش استان قم در دبیرستان حضرت زهرا(س) برگزار شد.

بهرام سرمست استاندار قم در این مراسم پس از نواختن زنگ پژوهش، از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان فعال و نخبه استان در رشته‌های رباتیک هوشمند، صنعت،چاپ، رشته‌های هنری و فنی حرفه‌ای و طراحی و گرافیک و غیره بازدید کرد.

گفتنی است در ادامه، استاندار قم از 18 طرح پژوهشی و مقاله آموزش و پرورش تحت عنوان نماد در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی رونمایی کرد.

در این مراسم رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 قم اظهار داشت: تعداد دانش‌آموزان ناحیه 2 در قم، 59 هزار و 498 نفر است که در این میان 4 هزار و 118 نفر در مدرس فنی تحصیل می‌کنند و ظرفیت مهمی را به وجود آورده‌اند.

رضا رکن‌آبادی تصریح کرد: شعار امسال پژوهش،فناوری و رونق تولید است و ما در جهت توسعه کارگاه‌های فنی در هنرستان‌ها به موفقیت خوبی به‌ویژه در تولید پوشاک توسط دانش‌آموزان دست‌یافته‌ایم، ضمن اینکه در طراحی و گرافیک و تولید چرم نیز به بازدهی قابل‌توجهی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه ثبت اختراعات و فناوری دانش‌آموزان با کمترین موانعی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ما بر آنیم فاصله پژوهش و فناوری دانش‌آموزان با بازار کار را کاهش دهیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 قم در مورد 18 اثر پژوهشی در طرح نماد عنوان کرد: در سال قبل انجام پژوهش‌ها درباره مقابله با آسیب‌های اجتماعی آغاز شد و 18 طرح پژوهشی توسط دبیران و معلمان به نتیجه رسید که امروز این آثار که دارای رتبه برتر شده‌اند، رونمایی شد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com