کد خبر ۸۰۶۳۰ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۷
دخالت آشکار فرانسه در امور داخلی ایران؛

مکرون بار دیگر خواهان آزادی نفوذی در حوزه علمیه قم شد!

رییس‌جمهوری فرانسه در توییتی بار دیگر خواستار «فریبا عادل‌خواه» شد. عادلخواه در پوشش پژوهشگر حوزه علوم انسانی مدتی را در شهر قم ساکن بوده و از تابستان سال جاری در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه زندانی کردن دو تبعه این کشور در ایران را "غیرقابل تحمل" دانست و خواهان آزادی فوری آنها شد.

مکرون در توییتر خود نوشت: "در روز حقوق بشر، به فکر فریبا عادلخواه و رولان مارشال، دو هموطن زندانی در ایران و خانواده‌های آنها هستم."

رئیس‌جمهوری فرانسه گفته است زندانی کردن آنها "غیر قابل تحمل است و این افراد باید بدون تاخیر آزاد شوند."

«آن هیدالگو»، شهردار پاریس هم با اعلام حمایت از این دو، خواهان آزادی آنها شده و گفته است تصاویر این افراد از این پس جلوی شهرداری پاریس نصب خواهد شد.

یادآور می شود که «فریبا عادلخواه» که بنابر اعلام سخنگوی قوه قضاییه جز متهمانی است که تابستان سال جاری بازداشت شده است. وی ظاهراً پژوهشگر حوزه علوم انسانی حول کشورهای ایران و همسایگانش می‌باشد که البته چند ماه گذشته را در ایران و در شهر قم ساکن بوده و پیرامون حوزه علمیه تحقیق می‌کرد.

برخی از سایت‌های ضدانقلاب نیز به صراحت اعلام کرده‌اند که نامبرده در همکاری با مراکز آکادمیکی که با آنها کار می‌کرد، بارها روحانیون قم را برای شرکت در سمینارهای مختلف به پاریس می‌آورده است.

«فریبا عادلخواه» در یکی از برنامه های شبکه های ماهواره‌ای، در پاسخ به سوال مجری پیرامون مدافعان دموکراسی و آلترناتیو نظام ایران می گوید: "امروز مدافعان دموکراسی در ایران روحانیون هستند که در قم ساکن‌اند".

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com