کد خبر ۸۰۶۳۷ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۲
معاون فنی اداره کل انتقال خون قم:

کاهش ۲۸ درصدی اهدای خون در قم

کبیری گفت:طی هشت ماهه نخست امسال اهدای خون نسبت به کل جمعیت ۲۸ و هشت دهم درصد بوده در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، علیرضا کبیری معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: طی هشت ماهه نخست امسال ۳۲ هزار و ۴۱۰ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کرده‌اند در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۳۴ هزار و ۵۸۰ نفر بود و کاهش ۶ و سه دهم درصدی داشته است.

کبیری عنوان کرد: طی این مدت ۲۶ هزار و ۳۴۹ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۲۷ هزار و ۴۷ نفر بوده و کاهش ۲ و ۶ دهم درصدی را نشان می‌دهد.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم با اشاره به کاهش ذخایر خونی در استان قم افزود: طی هشت ماهه نخست امسال اهدای خون نسبت به کل جمعیت ۲۸ و هشت دهم درصد بوده در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد بوده است.

کبیری بیان کرد: تعداد اهداکنندگان خانم طی این مدت هزار و هفت نفر بوده است در حالی که در مدت مشابه سال قبل هزار و ۱۱۷ نفر بود و کاهش سه دهم درصدی داشته است.

او تصریح کرد: تعداد اهدا کنندگان مستمر طی هشت ماهه نخست امسال ۱۶ هزار و ۱۸۳ نفر بود، ولی در مدت مشابه سال قبل ۱۶ هزار و ۹۷۲ نفر اهدا کننده مستمر خون بودند که کاهش یک و سه دهم درصدی را نشان می‌دهد.

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: میزان خون ارسالی به بیمارستان‌ها از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه هشت هزار و ۳۰ واحد بود در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل هشت هزار و ۹۵ واحد بوده است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com