کد خبر ۸۱۰۴۴ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۶

مردم قم به جای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح مطالبه بوستان و کتابخانه دارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: مطالبه مردم قم بیشتر مربوط به ساخت بوستان، فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ها بوده و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح مطالبه جدی مردم نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه مشترک کمیسیون ماه 5 و شورای ترافیک استان که در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره به بررسی احداث تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و شهید کیوانفر اظهار داشت: حدود هشت ماه از آغاز بررسی‌های این طرح می‌گذرد و هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در احداث این طرح دو طرح تفصیلی و طرح جامع ترافیکی شهر قم مورد بررسی قرار می‌گیرد، ابراز کرد: مشاوران این پروژه باید شرایط شهر قم و مردم را در نظر بگیرند و بر اساس آن مشاوره‌ای برای طرح‌ها ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر شرایط سخت تملکات در احداث پروژه‌ها عنوان کرد: در اجرای این پروژه اولویت نخست با مردم شهر قم بوده و پس از آن باید به زائران توجه شود که باید ابتدا مجاوران این طرح در نظر گرفته شوند.

وی با اشاره به ایجاد آلودگی هوا به واسطه اجرای طرح‌های زائر پسند تصریح کرد: شهرداری قم به‌جرئت یکی از فعال‌ترین شهرداری‌های کشور و کلان‌شهرهاست و در شرایطی که بسیاری از شهرداری‌ها فقط وظایف عادی انجام می‌دهند شهرداری قم در کوتاه‌ترین زمان طرح‌ها را به اجرا در می‌آورد.

بهشتی احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر را موردتوجه قرار داد و افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و شهید کیوانفر به علت آنکه در مرکز شهر و مسئله حرم نما بودن در آن مطرح است باید توجه ویژه‌ای در اجرای آن شود.

وی با بیان اینکه خیابان شهید کیوانفر به دلایلی فنی باید به‌صورت زیرگذر اجراشده و فضایی شهری در اختیارمان قرار نمی‌دهد، اضافه کرد: کمیته حل اختلاف استان اجرای این تقاطع را بر عهده کمیسیون‌های ماده پنج و شورای ترافیک استان قرار داده و این طرح به علت تملکات پیش‌ازاین احداث نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اهمیت قرارگرفتن ایستگاه قطار در مرکز شهر یادآور شد: این ایستگاه برای استان مهم بوده و باید ایستگاه مرکزی تقویت شود چراکه شهر در حال حرکت به سمت شهر سه ایستگاهی است و باید به علت مسائل اجتماعی این ایستگاه تقویت شود.

وی با تأکید بر اینکه باید خیابان امام خمینی(ره) با شرایط فعلی حفظ‌شده و فراتر از منظر شهری حفظ اهمیت حرم مطهر موردتوجه باشد، اظهار داشت: باید خیابان‌ها و شریان‌های منتهی به حرم مطهر با رعایت اهمیت و شأن حرم کریمه اهل‌بیت(ع) طراحی شود.

بهشتی اجرای این تقاطع‌ها را منجر به ایجاد شوک برای مردم دانست و گفت: در اجرای این پروژه باید در مسیر کارشناسی حرکت کنیم و با توجه به نقطه نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران این پروژه احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه مردم قم بیشتر مربوط به ساخت بوستان، فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ها بوده و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح مطالبه جدی مردم نیست.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com