کد خبر ۸۱۶۸۲ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۴۷

مطالبه گری همیشگی مردم ضامن عدم تخلّف مسؤولان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی در جلسات بصیرت افزایی که با عنوان «قم سرچشمه انقلاب» به مناسبت دهه بصیرت برگزار شد با بیان این که مردمسالاری دینی دارای دو کفه مهم است تصریح کرد: یکی از وجوه مهم مردمسالاری دینی، ارائه برنامه از سوی مسؤولان و رأی مردم به آنان است، اما کفه و وجه دیگر که غالبا از آن غفلت می شود، مطالبه گری خود مردم است که البته باید درباره مدل های این مطالبه گری دقت شود که به صورت شرعی، معقول، قانونی و هوشمندانه انجام پذیرد.

وی که در مسجد چهارده معصوم (ع) قم و در جمع مردم و اعضای ستاد مردمی بزرگداشت دهه بصیرت سخن می گفت همچنین به تلاش روزافزون دشمنان برای جدا کردن حوزه های علمیه از انقلاب اسلامی و به تعبیر دیگر، سکولار کردن حوزه ها اشاره و اضافه کرد: این تلاش و برنامه ریزی همیشگی دشمن البته با دست های خائن از داخل هم همراه است، آن جا که برخی برپایی حکومت را تنها منحصر به حضور امام معصوم (ع) می دانند و ناباورانه بر این باورند که شیعه باید تا زمان ظهور، بدون حاکمیت و در یک حالت سرگردانی باقی بماند، در حالی که حاکمیت و نظم در حکومت، یک اصل پذیرفته شده از سوی عقل و عُقلاست.

حجت الاسلام عزت زمانی در عین حال به تدابیر رهبر معظم انقلاب در ماجراهای فتنه اخیر 98 توجه داد و خاطرنشان کرد: حضرت آقا با تدبیر و بزرگواری خودشان، جامعه اسلامی را از یک مهلکه نجات دادند و همه چیز را به جان خریدند.

وی با بیان اینکه دشمن نقشه هایی برای قم در سر دارد تأکید کرد: وضعیت امروز قم به گونه ای است که رهبری معظم انقلاب هم این قم را قم سابق بر این نمی بینند و می فرمایند که پیش از این در مردم قم، نوعی قُمی گری به شکل آشکار وجود داشت که اجازه نمی داد تا فضای قم به سمت عدم رعایت اخلاق یا ضعیف شدن حجاب و عفاف برود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: به وضوح دیده می شود که بیانیه گام دوم انقلاب با کلیدواژه ای مانند «انقلابی گری» همراه و در عین حال، تعبیر رهبر معظم انقلاب هم این است که قم، مرکز و خاستگاه انقلاب است، بنابراین می توان نتیجه گرفت که همه اهالی و دست اندرکاران قم باید در ترویج، تبیین و تحقق بیانیه گام دوم بیش از همه کوشا باشند.

وی اضافه کرد: به تعبیر روایات، قم، همه اش حرم اهل بیت (ع) است پس همه مردم آن مسؤولیت دارند و باید نقش فعال و بابصیرت خود را حداقل نسبت به خانواده و محیط اطراف خود در حفظ معارف اسلام و انقلاب اسلامی ایفا کنند.

عزت زمانی در ادامه این نشست بصیرتی به مناسبت پاسداشت دهه بصیرت و در پاسخ به گلایه یکی از حاضران درباره خالی شدن مساجد از جوانان بیان داشت: فعالیت مسجد باید طراحی خاص و مشارکتی داشته باشد تا بتواند جوانان را جذب کند، همچنانکه طبق آمار بیش از 40 مسجد نمونه و الگو در استان قم وجود دارد که بر اساس فعالیت خاص امام جماعت و هیئت امنای مسجد موفق شده اند تا در جذب جوانان و مشارکت دادن به آنان در فعالیت های مسجد، گام های قابل توجهی بردارند.

وی افزود: تردیدی نیست که رسیدن به این هدف، نیاز به تحقق هویت جمعی در مساجد دارد و تنها با ابلاغ، دستور و یا بخشنامه محقق نمی شود.

عزت زمانی ادامه داد: امروزه مساجد باید به کارکردهای اصلی خود بازگردند و همان گونه که در زمان جنگ تحمیلی به بهترین شکل ایفای نقش می کردند، در جنگ اقتصادی امروز هم فعالانه ایفای نقش کنند و زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اقتصاد مردمی فراهم کنند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com