کد خبر ۸۱۸۰۶ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۱
فرماندار قم:

ردصلاحیت 58 نفر از کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم

مرتضی حیدری گفت: در مجموع 58 درصد از ثبت‌نام کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان قم رد صلاحیت شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، مرتضی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اینکه هیئت نظارت شورای محترم نگهبان پس از بررسی احراز صلاحیت ثبت‌نام کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم،‌ نظر خود را اعلام کرده است،‌ اظهار داشت: بر این اساس از مجموع 201 ثبت‌نام کننده در حوزه انتخابیه شهرستان قم،‌ تعداد 79 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی ادامه داد: هفت نفر از ثبت‌نام کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم از شرکت در انتخابات انصراف دادند و تعداد 115 نفر نیز یا مشمول احراز هویت نشدند، یا رد صلاحت شده‌اند و یا به دلیل رد صلاحیت توسط هیئت اجرایی،‌ شکایت نکردند.

فرماندار قم با بیان اینکه هر سه گروه از امروز فرصت اعتراض دارند،‌ افزود: تا 26 دی‌ماه از ساعت 8 صبح لغایت 16 بعدازظهر امکان شکایت تمامی افراد به هیئت نظارت مستقر در فرمانداری وجود دارد.

حیدری با اشاره به اینکه از 28 نفر رد صلاحیت شده توسط هیئت اجرایی تنها تعدادی اقدام به شکایت و مابقی از این موضوع صرف‌نظر کردند،‌ گفت: در مجموع 58 درصد از ثبت‌نام کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان قم رد صلاحیت شده‌اند.

وی تصریح کرد: 201 نفر خانم و آقا در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم موفق به طی تمامی مراحل ثبت‌نام شدند که شامل 172 نفر آقا و 29 نفر خانم می‌شوند. از این آمار 153 نفر آقا توسط هیئت اجرایی تأیید صلاحیت و 17 نفر رد شدند که 2 نفر نیز انصراف دادند.

فرماندار قم با اشاره به ثبت‌نام کنندگان خانم در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم خاطرنشان کرد: 19 نفر از سوی هیئت اجرایی تأیید صلاحیت و 10 نفر رد صلاحیت شدند.

وی همچنین با بیان آمار تأیید و رد صلاحیت شدگان توسط هیئت نظارت نیز عنوان کرد: 74 نفر آقا از مجموع ثبت‌نام کنندگان توسط هیئت نظارت تأیید صلاحیت و 28 نفر رد صلاحیت شدند که صلاحیت 47 نفر نیز برای این هیئت محرز نشده است و 4 نفر نیز انصراف داده‌اند.

حیدری یادآور شد: از میان خانم‌های شرکت‌کننده در این دوره از انتخابات،‌ 5 نفر توسط هیئت نظارت مورد تأیید صلاحیت قرارگرفته و 3 نفر رد صلاحیت شده‌اند که 10 نفر نیز شامل عدم احراز صلاحیت شده و یک نفر نیز انصراف داده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com