کد خبر ۸۱۸۳۲ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۹

‌دلجویی آیت‌الله سعیدی ‌از خانواده یکی از شهدای سانحه سقوط هواپیما

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه صبر در زمان امتحانات الهی سبب برون‌رفت از مشکلات می‌شود، گفت: امتحانات سخت انسان را در مسیرهایی قرار داده که سبب سازندگی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، آیت‌الله سید محمد سعیدی با حضور در منزل شهید حمزه‌ای از شهدای سانحه سقوط هواپیما ‌اظهار داشت: شیوه امتحان انسان‌ها به دست خدا بوده و امتحانات سخت انسان را از حب دنیا دوری می‌کند.

وی با بیان اینکه صبر در زمان امتحانات الهی سبب برون‌رفت از مشکلات می‌شود، ابراز کرد: امتحانات سخت انسان را در مسیرهایی قرار داده که سبب سازندگی می‌شود و اگر صبر نداشته باشیم شرایط امتحان به‌سختی می‌گذرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اشاره به آزمون الهی برای حضرت نوح (ع) و حضرت ابراهیم(ع) تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) بچه‌دار نمی‌شد ولی با گذشت ساره همسرش و با عنایت خداوند دارای فرزند شد ولی به دلایلی مجبور به ترک شهر و جدا کردن همسران از یکدیگر و جداسازی هاجر و اسماعیل از ساره شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ثمره امتحان ساره را سبب عنایت خداوند برای بچه‌دار شدن دانست و افزود: صبر ساره پای حضرت ابراهیم(ع) سبب شد که خداوند اسحاق را به وی عنایت کند.

وی به خواسته حضرت ابراهیم(ع) از خداوند برای قرار دادن پیامبر آخرالزمان از نسل وی اضافه کرد: این پیامبر بزرگ در مورد فرزند مورد آزمون الهی قرار گرفت و مجبور به ذبح اسماعیل در راه خدا شد که نهایتاً با سربلندی از این آزمون خارج و ثمره نسل وی پیامبر خاتم‌الانبیا(ص) شده است.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در زمان جنگ تحمیلی می‌دانستند که فرزندانشان در دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها، ناموس، شرف و ... در جهاد با کفر هستند ولی بازهم در آزمون الهی سربلند شدند.

وی با عرض تسلیت به خانواده شهدای سانحه هواپیمایی اوکراین یادآور شد: آنان نخبگانی بودند که آسمانی شدند و آن‌ها به وسیله‌ای به شناخت تبدیل‌شده‌اند و ان‌شاالله به برکت حضرت زینب(س) به خانواده این داغداران صبر عنایت گردد و ان‌شاالله جبران این آزمون خواهد شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com