کد خبر ۸۱۸۳۷ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۴
وقتی امپراطور گریه می‌کند!

مرثیه‌ای برای فالورهای از دست رفته

«امپراطور کوزکو» دختر قمی که در اینستاگرام فعالیت می‌کند؛ به بهانه سقوط هواپیمای اکراینی همه چیز را زیر سوال برده و می‌گوید: "عموی من واقعا در حلبچه شهید شده!؟ عموی من را واقعا صدام زده!؟"

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، «امپراطور کوزکو» یا «زینب موسوی» دختر قمی که در اینستاگرام، کلیپ‌هایی با محتوای طنز از خود به اشتراک می‌گذارد؛ به تازگی با انتشار فیلم ضبط شده‌ای به بهانه سقوط هواپیمای اکراینی همه چیز را زیر سوال برده و می‌گوید: "عموی من واقعا در حلبچه شهید شده!؟ عموی من را واقعا صدام زده!؟"

وی ضمن «پوفیوز» نامیدن خود و بدون اشاره به توضیحات ارائه شده پیرامون علت سقوط هواپیمای اکراینی و دیگر واقعیات موجود در این رابطه می‌گوید: "ممکن است هر بلایی سر ما بیاید و هیچ‌وقت معلوم نشود که چه بلایی سر ما آمده!"

در این خصوص گفتنی است اگرچه علت حادثه سقوط هواپیمای اکراینی «اشتباهی فاجعه بار» بوده و تاثر و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی در چنین حادثه‌ای امری طبیعی است؛ اما زیر سوال بردن همه واقعیت‌ها به بهانه یک اشتباهی که همچنان در دست بررسی است و سیاه‌نمایی تا این حد که حتی در علت شهادت رزمندگان دفاع مقدس نیز تشکیک شود؛ نوعی شارلاتانیسم است؛ چرا که در صورت پنهان‌کاری یک موضوع نیز، بازهم این نمی‎تواند ملاک خوبی برای رد یک «کل» و تعمیم به «همه» باشد. برای نمونه بر اساس اسناد ویکی‌لیکس، هزاران مورد عملیات و یا اشتباهات فاجعه‌بار و خانمان‌سوز توسط آمریکا رخ داده و اطلاعات و ابعاد آن به هیچ عنوان فاش نشده و آب از آب نیز تکان نخورده است.

مشخصا در مورد علت سقوط هواپیمای اکراینی اگر بنای بر پنهان‌کاری هم بود؛ یقینا می‌شد زمان بیشتری موضوع را در هاله‌ای از ابهام نگه دارند تا از حساسیت‌های قضیه کاسته شود. همانطور که در نمونه‌های دیگری در دنیا گاه تا 10سال واقعیت به صورت مبهم بیان می‌شد. اما نظام از همان ساعات اولیه حادثه، علیرغم نزدیکی محل سقوط به سایتهای نظامی، از ورود خبرنگاران و عکاسان به محل حادثه ممانعتی بعمل نیاورد؛ در این حد که برخی عکاسان و خبرنگاران شبکه‌های خارجی در رد فرضیه اصابت موشک به هواپیمای اکراینی چنین استدلال می‌کردند که اگر پای عامل انسانی و نظامی منتسب به جمهوری اسلامی درمیان بود؛ به هیچ عنوان اجازه حاضر شدن خبرنگاران بر لاشه هواپیما داده نمی‌شد!

با این حال برخی سلبریتی‌نماهای سینمایی و اینستاگرامی، طبق رویه همیشگی‌شان، آه و ناله کنان داس بر دست گرفته و سعی بر قطع همه چیز از ریشه دارند.

زینب موسوی به خاطر عواملی چون ظاهر شدن در قامت زنی سنتی از شهر مذهبی قم در کنار شوخی با مسائل خصوصی و زناشویی و گفتن حرف‌های دو پهلو با معنای وقیحانه و پروموت شدن توسط رسانه‌هایی داخلی و خارجی چون روزنامه گاردین و مسیح علینژاد و از طرف دیگر حضور در برنامه تلویزیونی خندوانه در مقطعی کوتاه توانست تا حدی خود را مطرح کند.

جالب اینجاست زمانی برخی «نهادهای انتظامی» نیز جهت تولید محتوا با امپراطور کوزکو قرارداد بسته‌اند! عملی که در گذر زمان مشخص شد نه هیچ جذبی در پس آن صورت گرفته و نه محصول فرهنگی تولید شده و در آخر عایدی جز هدر رفتن سرمایه و مطرح کردن بیشتر وی نداشته‌است.

امپراطور اما این روزها با بحران فالور و دیده شدن مواجه است. مسئله‌ای که بسیاری از سلبریتی‌های اینستاگرامی و حتی سینمایی را با رفلکس‌های غیرطبیعی مواجه می‌کند و به نظر می‌رسد گریه‌های تصنعی امپراطور کوزکو نیز مرثیه‌ای بر این فالورهای از دست رفته‌اش باشد تا مرگ هموطنان‌اش در یک سانحه غیرعمدی!

شاید علت اصلی حذف کلیپ آخر امپراطور، اعتراض مخاطبان‌اش به سیاه‌نمایی‌های وی و گریه‌های غیر قابل باورش باشد. علتی که خود موسوی آن را ریپورت شدن پست‌اش قید کرده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com