کد خبر ۸۱۸۷۵ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۱
با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد؛

گرامیداشت شهدای سانحه هوایی در قم

آیین گرامیداشت شهدای سانحه هواپیمایی اوکراین با حضور خانواده‌های این شهدا در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، آیین گرامیداشت شهدای سانحه هوایی اوکراینی امشب پس از نماز مغرب و عشاء از سوی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)باحضور خانواده های داغدار جانباختگان در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد.

در این آیین مراجع عظام تقلید، آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی،نمایندگان مراجع تقلید،آیت الله سعیدی،تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)علما،فضلا،طلاب و روحانیون حوزه علمیه،سرمست،استاندارقم،برخی مسئولان ومردم قدرشناس حضور داشتند.

حجت الاسلام رفیعی سخنران این آیین ضمن عرض تسلیت شهادت تعدادی از جوانان نخبه،این حادثه را بسیار سنگین و موجب تاثر همه ملت دانست.

او با بیان این که توطئه های دشمنان اسلام و نظام همواره  نقش بر آب می شود،گفت: برخی دنبال سوءاستفاده و موج سواری از این حادثه برای زیر سوال بردن خدمات چهل ساله سربازان ملت هستند.

صبح روز چهارشنبه هجدهم دی ماه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین راس ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه پس از خروج از فرودگاه امام خمینی (ره) در نزدیکی شهریار سقوط کرد که در این سانحه تعداد ۱۷۶ مسافر جان باختند که ۱۶۷ نفر از این تعداد مسافر و ۹ نفر آن، پرسنل و خدمه هواپیما بودند.

محمدامین بیروتی،سارا حسنی‌سعدی به همراه همسرش محمد صالحه سه  نخبه قمی بودند که در سانحه هواپیمای اوکراینی جان باختند،همچنین خانواده سه نفره اویسی امیر اویسی به همراه همسر و دختر خردسال‌اش سارا حمزه‌ای و عسل اویسی از دیگر شهدای قمی این سانحه هستند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com