کد خبر ۸۱۸۸۶ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۷
بستگان قمی شهدای سقوط هواپیمای اکراینی:

اجازه سوء استفاده سیاسی از سانحه هوایی نمی‌دهیم

برخی از بستگان شهدای قمی سانحه هوایی اخیر ضمن تاکید بر ضرورت رسیدگی عادلانه به موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی، نسبت به احتمال سوءاستفاده‌های سیاسی از این حادثه هشدار می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، پدر شهید سارا حمزه ای از شهدای قمی سانحه هوایی اخیر اظهار داشت: فرزندان ما همیشه در برابر مشکلات کشور صبورانه برخورد می کردند.

قاسم حمزه ای افزود: برخوردهای احساسی با حوادث و اتفاقاتی که در پی آن عده ای داغدار و غمدیده هستند برخورد مناسبی نمی تواند باشد.

وی عنوان کرد: مردم همیشه در صحنه ایران مانند اتفاقات گذشته در برابر این حادثه نیز روحیه صبر و بردباری خود را حفظ نمایند.

وی تصریح کرد: با افزایش روحیه صبر و گذشت بسیاری از مشکلات ایجاد شده در عرصه های مختلف جامعه مدیریت و برطرف خواهد شد.

پدر شهید سارا حمزه ای در پایان عنوان کرد: سیاسی کردن برخی از مسائل و جور دیگر جلوه دادن حوادث توسط برخی گروه ها، مورد پسند خانواده های داغدار نبوده و انتظار می رود برخوردها به صورت عادلانه انجام بگیرد.

پدر شهید حادثه سقوط هواپیما:‌ اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهیم

پیکر ۲ نخبه قمی سانحه هوایی شناسایی شد

گرامیداشت شهدای سانحه هوایی در قم

مادر شهیده حسنی سعدی: رشد علمی دختر و دامادم در اخلاصشان بود

پدر محمد صالحه از دیگر شهدای قمی سانحه هوایی اخیر نیز تاکید کرد: ما از خداوند می خواهیم که همه خانواده های داغدار را سربلند از امتحان اخیر خارج نماید.

وی حادثه اخیر را امتحان بزرگی برای مردم دانست و  ابراز کرد: حادثه اخیر و از دست دادن جمعی از هموطنان در پی آن یکی از امتحانات بزرگ بوده بوده است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی به آحاد جامعه در این رابطه تاکید کرد: امید می رود نتیجه این اتفاق تلخ به رشد و سربلندی انقلاب اسلامی منجر شود.

مادر شهید حسنی سعدی هم با اشاره به خطای غیرعمدی سقوط هواپیمای مسافربری کشور اوکراین، تاکید کرد: پیام رهبری معظم رهبری انقلاب تسلی خاطر خانواده های داغدار سانحه هوایی اخیر شده است.

مجیده ملایی تصریح کرد: در این حادثه تلخ، کشور دو تن از نخبگان علمی خود را از دست داد و خانواده های شهدای اخیر انتظار دارند که حقی از هیچ کس در این اتفاق ضایع نگردد.

 وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در امنیت کشور و منطقه نقش مهمی داشته و ما اجازه سوء استفاده به برخی افراد از این حادثه برای تخریب سپاه نمی دهیم.

شهیدان محمد صالحه و همسرش زهرا حسنی سعدی و شهید محمدامین بیروتی دانشجویان نخبه کشور در رشته‌های رایانه و فیزیک و در حال ادامه تحصیل در کشور کانادا بودند که در سانحه هوایی بامداد چهارشنبه گذشته به شهادت رسیدند.

مرحوم محمد صالحه یکی از برنامه‌نویسان ایرانی بود که برای ادامه تحصیلات دکترای خود به دانشگاه تورنتوی کانادا می‌رفت و به گفته خانواده قصد داشت پس از اتمام دکترا به ایران بازگردد.

مادر شهید حادثه هواپیما: به احدی اجازه سواستفاده نمی‌دهیم +فیلم

پیکر دو تن از جان باختگان در حرم مطهر خاکسپاری می‌شود +فیلم

حجله دانشجوی قمی که در سانحه سقوط هواپیمای اوکراین جان باخت

سردار حاجی‌زاده: همه مسئولیت را می‌پذیریم

مدال نقره المپیاد کشوری کامپیوتر ۸۲، مقام سوم مسابقات جهانی روبوکاپ شبیه سازی فوتبال ۲۰۰۴، مقام دوم مسابقات جهانی روبوکاپ شبیه سازی امداد ۲۰۰۷، مقام هفتم مسابقات ACM منطقه‌ای غرب آسیا ۲۰۰۹، مدال طلای المپیاد دانشجویی کامپیوتر ۸۹ بخشی از افتخارات علمی او بود.

همسر او زهرا حسنی سعدی فارغ التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف بود و در کنار تحصیل در کانادا، به انجام فعالیت‌های مذهبی و دینی اهتمام ویژه داشت.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرار گرفته‌است.

به همین مناسب آیین گرامیداشتی شامگاه دوشنبه با حضور آیات عظام سید موسی شبیری زنجانی و سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید، آیت الله مرتضی مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین، بهرام سرمست استاندار و مرتضی حیدری فرماندار قم و اقشار مختلف مردم قم در حرم مطهر برگزار شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com