کد خبر ۸۲۰۷۱ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۹

نامگذاری کمربندی 110 کیلومتری قم به نام سردار سلیمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بهرام سرمست در کارگروه اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح‌های نیمه کاره و راکد استان قم مورد توجه مسؤولان ارشد دولت است، اظهار کرد: در این زمینه پیگیری‌های ویژه و پرثمری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های اقتصادی استان قم به صورت برنامه محور انجام می‌شود، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های استان به این صورت موجب قوی تر شدن اقتصاد از نظر درون زایی می‌شود.

استاندار قم ادامه داد: یکی از مهمترین سیاست‌های استان قم بازگرداندن واحدهای راکد به مدار تولید است تا شاهد توسعه ظرفیت‌های اشتغال و تولید در استان قم باشیم.

وی با تاکید براینکه از 25 واحد راکد صنعتی هدف گذاری شده استان تاکنون 14 واحد به مدار تولید بازگشته است، بیان کرد: برای بازگرداندن تمام این 25 واحد صنعتی به مدار تولید تا پایان سال باید از منابع و تسهیلات ملی استفاده شود.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خویش به استفاده از منابع معدنی، گردشگری و شیلات دریاچه نمک اشاره کرد و گفت: تا زمانی که مسیر دسترسی به دریاچه نمک احداث نشده است نمی توانیم از منابع دریاچه نمک بهره ببریم.

وی با تاکید براینکه برای احداث مسیر دسترسی دریاچه نمک بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار لازم است، بیان کرد: تامین این مبلغ از عهده بخش دولتی در شرایط بودجه ای حاکم بر کشور امکان پذیر نیست.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به طرح اتصال راه آهن سراسری به منطقه ویژه سلفچگان بیان کرد: راه آهن باید درمدت زمان دو هفته نسبت به تعیین تکلیف و نحوه اجرای این طرح پاسخگو باشد.

وی با تاکید براینکه پیگیری‌های مسئولان منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و راه آهن استان در اتصال این منطقه به راه آهن سراسری غیرقابل قبول است، تصریح کرد: اتصال چشمه‌های بار به خطوط ریلی از سیاست‌های اصلی دولت است.

سرمست با عنوان اینکه پیشرفت صفر درصدی اتصال راه آهن به شهرک صنعتی شکوهیه غیر قابل پذیرش است، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند تا گزارش پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی را به صورت دوره ای و سه ماه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه پروژه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی استان قم به صورت میانگین پیشرفت فیزیکی 75 درصدی دارد، عنوان کرد: پیشرفت پروژه‌های زیربنایی اقتصاد مقاومتی قم رضایت بخش و مطلوب نیست.

استاندار قم با تاکید براینکه پروژه‌های نیمه کاره استان شبیه استخوان لای زخم شده است، گفت: طرح‌های عمرانی نیمه کاره باید تعیین تکلیف شود.

وی عنوان کرد: تکمیل و بهره برداری از طرح‌های نیمه کاره نیازمند بازدید‌های میدانی مدیران و پیگیری‌های ملی است.

سرمست با اشاره به اینکه کمربندی قم - تهران به نام سردار سلیمانی نام گذاری شده است، خاطرنشان کرد: کلنگ این پروژه به طول 110 کیلومتر با اعتبار 2هزار و 100 میلیارد تومان در دهه فجر امسال به زمین زده می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com