کد خبر ۸۲۰۷۹ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۳

همایش ملی«نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» در قم برگزار می‌شود

رئیس جامعه المصطفی از برگزاری همایش ملی«نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» خبر داد و گفت: این همایش 20 بهمن‌ماه سال جاری با حضور نویسندگان برتر در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در دیدار آیت‌الله مصباح یزدی از برگزاری همایش ملی«نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» خبر داد و اظهار داشت: این همایش 20 بهمن‌ماه سال جاری با حضور نویسندگان برتر در قم برگزار می‌شود.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه به ارائه گزارشی از فرایند برگزاری همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» پرداخت و اظهار داشت: این همایش از چهار کمیته فرعی با موضوعات فلسفه، کلام، عرفان و فلسفه‌های مضاف تشکیل‌شده است.

وی بیان کرد: به دبیرخانه این همایش 147 چکیده مقاله و 97 مقاله رسیده و از میان 15 مقاله سفارشی، دوازده مقاله نهایی شده است.

عباسی با اشاره به اینکه به‌منظور برگزاری این همایش، دوازده پیش نشست با مشارکت مجموعه‌های حوزوی و دانشگاهی در دو سال گذشته برگزارشده است، گفت: این همایش در قالب مصاحبه، نظرات و ‌دیدگاه‌های استادان برجسته کشور را منعکس کرده است.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به نقش حکمت اسلامی در شکل‌گیری، ادامه و استقرار انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه بررسی تأثیرات آن کمتر موردتوجه پژوهشگران قرارگرفته است.

وی بیان کرد: جریان چپ‌گرایی و مارکسیستی در دنیای معاصر تأثیرگذار بوده و انقلاب‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. انقلاب اسلامی، نسخه بدیلی در برابر جریان چپ‌گرایی ارائه کرد.

عباسی به نقش شهید بهشتی، شهید مطهری، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله مصباح یزدی در تبیین فلسفه سیاسی و مبانی حکمت اسلامی اشاره و تأکید کرد: امام راحل، تأثیر به سزایی در قوت بخشی به نقش معرفتی حکمت اسلامی داشتند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com