کد خبر ۸۲۰۹۸ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۰
خط و نشان‌ کشیدن اجرای تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) و کیوانفر؛

معاون عمرانی استانداری: به نمای حرم آسیب می‌رساند/ شهرداری: با قدرت پیگیری می‌شود!

درحالی که شب گذشته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم درخصوص اجرای تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) و کیوانفر گفته است: "در 6 اولویت نخست شهری نیست"؛ امروز معاون فنی شهردار قم از پیگیری این طرح توسط شهرداری قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محسن بهشتی یکشنبه‌شب در جلسه شورای ترافیک  استان قم که به ریاست استاندار قم در سالن امام جواد(ع) برگزار شد، با اشاره به نظر استانداری بر عدم ضرورت اجرای پروژه خیابان امام کیوانفر اظهار داشت: اجرای این طرح به هویت خیابان امام خمینی(ره) به‌ عنوان تنها خیابان حرم نمای شهر آسیب می‌رساند.

وی با ارائه گزارشی از روند کارشناسی این تقاطع افزود: تا امروز طرح‌های شهرداری برای اجرای تقاطع غیر هم‌سطح در شهر اجرا شده اما این خیابان با مسائل حفظ سیما و منظر شهری و حفظ هویت آن مورد اختلاف‌نظر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید دوباره بر حفظ سیما و منظر این خیابان ادامه داد: با اجرای این طرح و ایجاد راست‌گرد به خیابان زینبیه ترافیک میدان سعیدی و خیابان اراک مدیریت‌شده و کنترل می‌شود.

وی نقش کمیسیون ماده 5 در اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر را موردبررسی قرارداد و گفت: اصرار شورای شهر قم در اجرای این پروژه و نادیده گرفتن همه نظرات با روح کارشناسی در تعارض بوده و نمی‌توانیم نظرات مخالف مطرح‌شده درباره اجرای این پروژه را نادیده بگیریم.

بهشتی طولانی شدن بحث‌های کارشناسی درباره این تقاطع را لازم دانست و خاطرنشان کرد: این تقاطع در طرح جامع ترافیک در دهه 80 در اولویت نبوده و امروز نیز در 6 اولویت نخست شهری نیست.

وی با تذکر به شهرداری در حفظ سیما و منظر این خیابان در اجرای این تقاطع ادامه داد: باوجود مشکلات اجرای تقاطع به‌صورت زیرگذر به خاطر عرض کم خیابان کیوانفر و تملکات آن نباید منظر خیابان امام دچار نقص شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم کمیته ترافیک استان و کمیسیون ماده 5 را ناظر بر نحو اجرای پروژه مطابق طرح تفصیلی و طرح جامع ترافیک دانست و ابراز کرد: باید در شورای حل اختلاف نحو اجرای این پروژه نیز مشخص می‌شد.

واکنش به حواشی یک تقاطع؛ اختلافات به ضرر مردم است!

واکنش رئیس شورای شهر قم به اختلاف‌نظر مسئولان در احداث تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و کیوانفر

آیا رقابت‌های انتخاباتی، علت کارشکنی در روند انجام برخی پروژه‌ها است!؟

با  این حال شهردار قم در این جلسه، شهردار قم با اشاره به اختلاف‌نظرهای ایجادشده در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح خیابان امام کیوانفر گفت: شهرداری اصراری برای اجرای پروژه نداشته و امروز خجالت‌زده مردم است.

سید مرتضی سقائیان نژاد با ابراز گلایه از مدیران استانی و استانداری افزود: متأسفانه طرحی که تمام مصوبات قانونی آن گرفته‌شده هنوز بعد از گذشت 11 ماه اجرایی نشده و در مرحله کارشناسی باقی‌مانده و این عدم تصمیم‌گیری مدیران استانی عامل تأخیر در اجرای این پروژه است درحالی‌که امروز این طرح باید به بهره‌برداری می‌رسید.

شهردار قم ادامه داد: پروژه‌ای که 11 ماه پیش تعیین اعتبار و پیمانکار آن مشخص‌شده متوقف مانده و امروز با بودجه سال گذشته و افزایش قیمت‌های امروز امکان اجرای  آن نیست و تنها سبب خدشه‌دار شدن کارنامه شهرداری قم در اجرای پروژه شده است.

وی کمیسیون ماده 5 را در اجرای تقاطع غیر همسطح امام کیوانفر فاقد جایگاه قانونی دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری دیگر اصراری بر اجرای طرح نداشته و با مطرح‌شدن این طرح و اختلاف‌نظرها در مطبوعات مردم باید قضاوت کنند.

سقاییان نژاد با تأکید بر تصمیم‌گیری بر نحوی اجرای طرح نه اصل طرح بیان کرد: برگزاری این جلسه در صورتی می‌تواند  توجیه داشته باشد که بخواهیم بر سر چگونگی اجرای طرح بحث کرده و به نتیجه برسیم وگرنه بهتر است طرح از دستور کار خارج‌شده و به‌عنوان نمونه‌ای از عدم تصمیم‌گیری مدیران استانی کنار گذاشته شود.

خیابان پرهویت قم درگیر حواشی یک پروژه

معاون عمرانی استاندار: مردم قم به جای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح مطالبه بوستان و کتابخانه دارند

جلالی: عملیات عمرانی تقاطع کیوانفر و پیاده‌راه انقلاب به سرعت آغاز شود

عباس حلوائی‌زاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت اجرای پروژه تقاطع شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره) اظهار کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر قم مقرر شده که پروژه تقاطع کیوانفر هرچه سریع‌تر از سوی شهرداری اجرایی شود که این مصوبه در هیات تطبیق فرمانداری رد شد و با اصرار اعضای شورای شهر در نهایت مهر تایید بر اجرای آن در هیات حل اختلاف زده شد.

وی با بیان اینکه شهرداری به سرعت اقدامات اولیه برای اجرای این پروژه را در دستور کار قرار داد تصریح کرد: پس از تایید طرح و انتخاب پیمانکار، تجهیز کارگاه و اقدامات اولیه برای آغاز عملیات عمرانی صورت گرفت.

معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه طرحی از سوی مشاور پروژه برای انحراف ترافیک محور برای عملیات عمرانی آماده شده است افزود: در نشست اخیر شورای ترافیک استان این طرح از سوی شهرداری ارائه شد و دفاع لازم از آن صورت گرفت.

وی ادامه داد: اما با وجود دفاعیه مشاور و پیش‌بینی ابعاد مختلف ترافیک محور، طرح مورد تایید اعضای شورای ترافیک قرار نگرفت.

حلوائی‌زاده با اشاره به مطالب مطرح شده در برخی رسانه‌ها در خصوص رد اصل اجرای پروژه در شورای ترافیک استان گفت: طرحی که رد شده تنها مربوط به انحراف ترافیکی برای اجرای پروژه بوده و اصل اجرای پروژه همچنان پابرجا بوده و پیمانکار اقدامات اجرایی را همچون سابق پیش می‌برد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com