کد خبر ۸۲۱۸۸ انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۳

136 روستای استان قم از نعمت گاز برخوردار شده‌اند

مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: ضریب نفوذ گاز در بخش شهری 5/99 درصد و ضریب نفوذ گاز در روستاها 94 درصد است؛ یعنی از 161 روستا 136 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، علیرضا نصیری امروز در چهارمین جلسه شورای اداری استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به تقسیم منابع گازی کشور به دو بخش منابع گاز ترش و شیرین اظهار داشت: منابع گاز شیرین منابعی بوده که هیدروکربن‌های سبک داشته و به‌عنوان گاز طبیعی استفاده می‌شود، منابع گازترش نیز از هر دو هیدروکربن‌های سبک و سنگین برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز قم با بیان اینکه استان قم در مسیر چهار خط سراسری گاز قرار دارد، گفت: با ایجاد خط لوله سراسری در این استان طی سنوات گذشته، حتی یک مورد هم قطعی گاز نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 420 هزار مشترک گاز در استان قم وجود دارد، ابراز کرد: ضریب نفوذ گاز در بخش شهری 5/99 درصد و ضریب نفوذ گاز در روستاها 94 درصد است؛ یعنی از 161 روستا 136 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

نصیری مطرح کرد: امسال توانستیم گازرسانی به بخش قاهان به‌عنوان یکی از طرح‌های فوق‌العاده سخت را به بهره‌برداری برسانیم، با انجام این طرح 20 روستا آماده گازرسانی شده و  12 روستا را اشتراک‌پذیری کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز قم خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای گازرسانی به 6 روستای باقی‌مانده قم تا سال آینده به نخستین استان سبز کشور تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه توسعه غیرمجاز گاز در داخل ادارات و منازل بسیار کار خطرناکی است، تأکید کرد: از مدیران ارشد استان خواستاریم که روی این موضوع کارکرده و مانع بروز حوادث ناگوار در سطح ادارات شوند.

نصیری عنوان کرد: سه هزار و 786 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز، تعداد 174 هزار علمک گاز و 38 ایستگاه سی ان جی ازجمله خدمات شرکت گاز استان قم به همشهریان  و هم استانی‌های عزیز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز قم با اشاره به گازرسانی به 13 شهرک صنعتی گفت: خوشبختانه هیچ مشترک و متقاضی با پاسخ منفی در جهت گازرسانی قرار نگرفته است و در حال حاضر این تعداد شهرک 3400 مشترک صنعتی را در برگرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نمودار مصرف گاز استان از حد مجاز کمتر بوده است، خاطرنشان کرد: رسیدن به این مهم حاکی از فرهنگ مردم در استفاده بهینه از گاز بوده است.

نصیری در پایان گفت: مصرف گاز روز گذشته کشور 800 میلیون مترمکعب بوده که سهم استان قم 5/12 میلیون مترمکعب است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com