کد خبر ۸۲۲۸۷ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۴
فرمانده انتظامی استان قم در گفت‌وگو با قم‌نا:

افزایش تخلفات رانندگی در قم/ باید سیستم‌های مکانیزه کنترل ترافیک جایگزین شود

سردار آقاخانی با اشاره به حجم بالای تردد در قم و کمبود امکانات پلیس راهور گفت: توان‌مان در همین حد است و سیستم‌های مکانیزه مدیریت هوشمند کنترل ترافیک باید جایگزین سیستم سنتی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نشست خبری «سردار آقاخانی» با اهالی رسانه پیش از ظهر امروز با حضور اهالی رسانه در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان قم در ابتدای سخنان خود با ارائه آمار از افزایش تخلفات رانندگی و حوادث پیرامون آن خبر داد.

وی تصريح کرد: "وضعيت ترافيکي شهرقم مناسب نيست و ضروری است همه دستگاههاي مرتبط به فکر راهکار در اين خصوص باشند".

سردار آقاخانی با بیان اینکه از مجموع تصادفات استان قم، 81 درصد خسارتی، 18 درصد جرحی و یک درصد فوتی بوده است، گفت: "از مجموع تصادفات، 86 درصد درون شهری و 14 درصد برون شهری است".

فرمانده انتظامی استان قم همچنین در پاسخ به سوال پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) در خصوص این‌که «افزایش تخلفات رانندگی و سوانح رانندگی ناشی از بازدارنده نبودن قوانین راهنمایی و رانندگی است و چند درصد این قصور به ناجا برمی‌گردد!؟» اظهار داشت: "در کشورهای دیگر پلیس در بحث تخلفات راهنمایی رانندگی کمتر مشاهده می‌شود و بیشتر این سیستم‌های نظارتی است که امور ترافیکی را کنترل می‌کند".

وی ضمن پذیرش قصور در زمینه تخلفات راهنمایی و رانندگی از سوی نیروی انتظامی، دیگر دستگاه‌ها را هم مقصر دانست و افزود: "سالانه 160 مییلیون تردد ورودی به قم داریم  و با این حجم از تردد و با توجه به امکاناتی که داریم؛ توان‌مان در همین حد است".

سردار آقاخانی در خصوص راه حل رفع این معضل اظهار داشت: "در قم نیز سیستم‌های مکانیزه مدیریت هوشمند کنترل ترافیک باید جایگزین سیستم سنتی شود و این جایگزینی بنا است از سال 99 انجام شود".

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com