کد خبر ۸۲۲۹۰ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۰
سردار آقاخانی در گفت‌وگو با اهالی رسانه:

افزایش 197 درصدی وقع جرم در فضای مجازی در استان قم/ تأمین امنیت انتخابات

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه وقوع جرایم در فضای مجازی در قم از ابتدای سال تاکنون ۱۹۷ درصد افزایش داشته است، گفت: کشف جرایم سایبری طی این مدت ۲۹۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  سردار عبدالرضا آقاخانی قبل از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز فرماندهی انتظامی قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی، اظهار داشت: در تشییع پیکر شهدای مقاومت در قم بیش از یک و نیم میلیون نفر شرکت داشتند بدون اینکه کمترین حادثه‌ای به وقوع بپیوندد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت سرقت‌ها طی ۱۰ ماهه امسال، افزود: میزان کل سرقت‌ها طی این مدت یک درصد و سرقت‌های مهم سه درصد کاهش یافت، همچنین کل کشفیات سرقت‌ها نیز هفت درصد افزایش داشته است.

 

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون تصریح کرد: طی این مدت هفت تن مواد مخدر در قم کشف شده است.

 

۳۳ باند مواد مخدر در قم متلاشی شد

 

وی با اشاره به متلاشی شدن ۳۳ باند مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در قم، افزود: ۳۲ درصد افزایش متلاشی شدن باندهای مواد مخدر طی این مدت داشته‌ایم.

 

سردار آقاخانی ادامه داد: دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر طی این مدت ۱۰ درصد و دستگیری معتادین و متجاهرین نیز ۱۳ درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه وضعیت ترافیکی درون شهر قم مناسب نیست، افزود: حل این معضل نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط با مسائل ترافیکی با پلیس است.

 

فرمانده انتظامی استان قم از افزایش یک درصدی کل تصادفات طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت تصادفات جرحی سه درصد، تصادفات فوتی سه درصد، تصادفات خسارتی یک درصد و تعداد متوفیان تصادفات یک درصد افزایش داشته است.

 

۸۱ درصد تصادفات خسارتی بوده است

 

وی با بیان اینکه از مجموع تصادفات استان قم، ۸۱ درصد خسارتی، ۱۸ درصد جرحی و یک درصد فوتی بوده است، گفت: از مجموع تصادفات، ۸۶ درصد درون شهری و ۱۴ درصد برون شهری است.

 

سردار آقاخانی در خصوص مقابله با کالای قاچاق از ابتدای سال تاکنون، افزود: طی این مدت تشکیل پرونده در زمینه کالای قاچاق ۲۶ درصد و تعداد متهمین نیز ۱۳۴ درصد افزایش داشته است.

 

وی بیان کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده قاچاق در قم از ابتدای سال تاکنون ۷۴ درصد افزایش داشته است.

 

دستگیری مجرمان فضای مجازی ۳۰۶ درصد افزایش داشته است

 

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه وقوع جرایم در فضای مجازی از ابتدای سال تاکنون ۱۹۷ درصد افزایش داشته است، افزود: کشف جرایم سایبری طی این مدت ۲۹۸ درصد و دستگیری مجرمین فضای مجازی نیز ۳۰۶ درصد افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه توان کشف پلیس فتا در زمینه جرایم سایبری طی این مدت نزدیک به ۸۱ درصد بوده است، گفت: طی ماه‌های اخیر تعداد ۶ باند کلاهبرداری که به شیوه فیشینگ اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند که سنین مجرمین در این زمینه بین ۱۴ تا ۱۸ سال بوده و ۴۲ هزار و ۴۵۰ فقره شماره کارت از این باند به دست آمده است.

 

سردار آقاخانی گفت: میزان دستگیری در زمینه جرایم سایبری طی این مدت ۱۳ درصد افزایش داشته است.

 

دستگیری ۱۲ باند سارقین به عنف

 

وی با اشاره به دستگیری نزدیک به ۱۲ باند سارقین به عنف در قم طی امسال، افزود: طی این مدت ۴۰ نفر در این باندها دستگیر شده‌اند که مجرمین از ۲ فقره تا ۱۳ فقره سابقه داشته‌اند.

 

فرمانده انتظامی استان قم در خصوص مسائل اجتماعی و مشارکت عمومی پلیس نیز تصریح کرد: نزدیک به ۵۴۶ جلسه آموزشی در مساجد، مدارس و صنوف توسط نیروی انتظامی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح معتمد پلیس در مساجد قم افزود: ۱۰۰ نمایشگاه با موضوعات اجتماعی اولویت دار از ابتدای سال تاکنون برگزار شده است.

 

سردار آقاخانی بیان کرد: ۱۴ هزار و ۴۰۶ مورد خدمات مشاوره‌ای طی امسال در مراکز و ادارات مشاوره و کلانتری‌ها ارائه شده است.

 

دستگیری فردی که مبادرت به شکستن شیشه‌های هشت بانک دولتی کرد

 

وی گفت: فردی که مبادرت به شکستن شیشه‌های هشت بانک دولتی در خیابان‌های شهر قم کرده بود و از اهالی یکی از استان‌های همجوار بود، دستگیر شد که این شخص ۲۰ مورد سابقه داشته و کارتن خواب بود و از نظر روانی نیز سالم نبود.

 

فرمانده انتظامی استان قم در خصوص فعالیت‌های مربوط به انتخابات پلیس نیز افزود: بر اساس ماده ۱۶ قانون انتخابات به مأموران انتظامی مأموریت داده شده است که در حدود قانون به ایجاد امنیت و حفاظت از صندوق‌ها بپردازند.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی قبل از انتخابات یکی از چهار دستگاهی است که استعلام کاندیداها از آن گرفته می‌شود، افزود: تأمین امنیت انتخابات از اولویت‌های ویژه پلیس است تا مردم در فضایی آرام بدون کوچک‌ترین دغدغه امنیتی پای صندوق‌های رأی حضور یابند.

 

سردار آقاخانی ادامه داد: بالغ بر ۶۷۰ صندوق رأی در استان قم در نظر گرفته شده است و نزدیک به سه هزار نیروی انتظامی نیز مسئولیت حفاظت از شعبات اخذ رأی را بر عهده دارد.

 

فعالیت‌های پلیس در ایام نوروز

 

وی در خصوص فعالیت‌های پلیس در ایام نوروز نیز افزود: پیش بینی لازم صورت گرفته که قم میزبان خوبی برای مسافران و همشهریان در ایام نوروز باشد.

 

فرمانده انتظامی استان قم در خصوص جشن نیمه شعبان نیز تصریح کرد: یکی از برنامه‌های پلیس در اوایل سال ۹۹ برگزاری مراسم باشکوه نیمه شعبان است که سال گذشته نزدیک به سه میلیون نفر جمعیت به استان قم آمدند و بر اساس احتمالات این جمعیت برای سال آینده بیشتر می‌شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com