کد خبر ۸۲۵۱۱ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۱
ضد و نقیض‌های پروژه کمربندی قم؛

تعلل در اعلام مسیر طرح کمربندی جدید قم پس از سالها کارشناسی!

استاندار قم در پاسخ به سوال خبرنگار قم‌نا: "این که در هر پروژه ای ما دنبال این باشیم که یک مقصری پیدا کنیم خیلی پسندیده نیست؛ البته با تخلف حتما باید مبارزه کنیم".

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نشست خبری استاندار قم پیش از ظهر امروز با حضور خبرنگاران در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

در این نشست، استاندار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) در خصوص آخرین وضعیت عبور کمربندی جدید قم از شهرک شکوهیه گفت: "این که در هر پروژه ای ما دنبال این باشیم که یک مقصری پیدا کنیم خیلی پسندیده نیست؛ البته با تخلف حتما باید مبارزه کنیم".

بهرام سرمست ضمن طبیعی دانستن تعارض مسیر کمربندی جدید قم با بخشی از اراضی شهرک شکوهیه اظهار داشت: "کمربندی پروژه‌ای است که برای ما از اهمیت برخوردار است و در صورت رفع تعارض کلنگ این پروژه زمین زده خواهد شد".

وی همچنین گفت: "تاکید بنده برای رفع این تعارض این است که  تا جایی که می‌شود در رابطه با مسیر مطالعه کنند که صلاح بیت‌المال و هم مبلغ تمام شده پروژه شرکت شهرک‌ها رعایت شود".

استاندار قم در پاسخ به انتقاد خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) مبنی بر این که بخشی از زیرساختهای بنا شده در مسیر در نظر گرفته شده برای ساخت کمربندی جدید قم باید تخریب شود و برآورد می‌شود این تخریب علی رغم هزینه‌های آماده‌سازی با بودجه دولتی خسارت به بار آورد؛ بیان داشت: "تمامی استعلام‌ها گرفته شده و این پروژه روال قانونی خود را طی کرده است".

معاون امور عمرانی استاندار قم نیز ضمن طبیعی دانستن تعارض بناها در مسیر ساخت راه‌ها ابراز داشت: "توسعه شهرک شکوهیه در طرح کمربندی نیست و در مصوباتی که برای کمربندی لحاظ شده؛ ذکر شده است که هر پروژه ای بخواهد اجرا شود باید حریم آزادراه رعایت شود".

محسن بهشتی گفت: طرح 96 هکتاری توسعه شهرک شکوهیه، پروژه‌ای با یک پهنه گسترده است؛ مگر می شود همه آن از بین برود؟ یک بخشی از کمربندی به فرض این که همین تصویب و اجرا شود؛ از یک بخشی از اراضی عبور خواهد کرد و ظرفیتی را برای خود شهرک کفش به وجود می‌آورد".

وی تصریح کرد: "در شهرک کفش هم هنوز هیچ اتفاقی نیوفتاده و کارخانه ساخته نشده است".

معاون امور عمرانی استاندار قم در ادامه اظهار داشت: "خوشبختانه شرکت شهرک‌های شکوهیه جهت توسعه شهرک و جبران اراضی که به دلیل حریم کمربندی بنا است از آن کم شود؛ در حال تملک سه چهار برابر آن اراضی در همان مجاورت است".

 ***

شایان ذکر است پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) ضمن انتشار اسنادی از تداخل طرح توسعه شهرک شکوهیه با پروژه کمربندی قم پرده داشته بود. براساس پیگیری‌های خبرنگار قم‌نا، معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، طی سفری به قم، در جلسه‌ای که پشت درهای بسته صورت گرفته؛ تقاضای بازبینی مسیر عبور کمربندی جدید قم را از استاندار قم داشته است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۹

مطالبی در خصوص اظهارات دو بزرگوار استاندار و معاون او وجود دارد که،،
۱. آقای بهشتی می فرمایید منازل و مکانهایی که در مسیر پروژه قرار می گیرد تملک می شود درست است ولی اگر در مسیر پروژه شما کسی بخواهد همزمان شما تاسیسات جدیدبسازد اجازه می دهید؟
۲. آقای بهشتی کلنگ زنی توسعه شکوهیه در حالی انجام شد که تمام مسئولان شرکت شهرکها میدانستند از این مسیر پروژه ملی عبورخواهد کرد.
۳. آقای استاندار می فرمایند شرکت شهرکها در حال تملک زمین دیگری هست به جای زمین های داخل طرح قرارگرفته!!! بله آقای استاندار شهرکهای صنعتی همواره بدنبال تملک زمین برای توسعه هستند ولی اینکه بگوییم این تملک جدید به جای زمین های از دست رفته است درست نیست و حتی اگر بخشی از این زمینهای ۹۶ هکتاری هم از بین نمی رفت آن زمین مد نظر شما تملک می شد لذا نباید این دو را ربط داد.
هشتی می فرمایند هیچ واحدی درداین زمینهه ساخته نشده ،، باید کفت آقای معاون از نظر قانونی بله و لی شما اطلاعات ندارید بروید زمین را نگاه کنید پس اون ،،،،،زگیل،،،، اون وسط چیه ، راست می گویید اون هیچی نیست بلکه خود یک داستان است.

پاسخ
0
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۹

۴. آقای استاندار می گوید هیچ گونه عملیات و هزینه ای در این زمین های داخل طرح انجام نشده در حالی که علی رغم اطلاع شرکت شهرکها از طرح کمربندی اقدام به کار عمرانی و هزینه کرده اند و این موضوع با یک بازدید ساده و تهیه عکس و تصویر و مستند سازی قبل و بعد از اجرای طرح کمربندی قابل مشاهده است، که باید پرسید آقای مسئولان چه کسی باید این خسارت را جبران کند.
۵. آقای ب

پاسخ
0
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۷

حالا نیجه چی شده آخرش استاندار کلنگ زد یا نه

پاسخ