کد خبر ۸۲۹۱۶ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰

زاکانی: مجلس را باید با قم متحول کنیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم گفت: مجلس را باید با قم متحول کنیم و نظام تقنینی کشور باید با تکیه بر معارف دین و انباشت ظرفیت‌های بی نظیر کانون فکری جهان اسلام در قم باید متحول شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، علیرضا زاکانی ظهر امروز در نشست خبری نامزدهای منتخب شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم، با بیان اینکه من برای تغییر هدفمند به قم آمده‌ام اظهار کرد: به دنبال چهار تغییر هستم که اول تسریع در سیر تکاملی انقلاب است که با ظرفیت‌های بی نظیر قم ممکن است.

وی بیان کرد: تغییر دوم این است که مجلس را باید با قم متحول کنیم و نظام تقنینی کشور باید با تکیه بر معارف دین و انباشت ظرفیت‌های بی نظیر کانون فکری جهان اسلام در قم باید متحول شود و آغاز آن در مجلس یازدهم باید رقم بخورد و تسری پیدا کند به همه اجزا و عناصر حکومت و بتواند جمهوری اسلامی در تراز انقلاب نقش آفرینی کند که از مطالبات جدی رهبری است.

کاندیدای مورد تایید شورای هماهنگی اصولگرایان قم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تغییر در وضعیت عمومی کشور خاطرنشان کرد: اگر مجلس اصلاح شد عموم مردم از آن منتفع می‌شوند و اگر کاری انجام شود اثر در کل کشور می‌گذارد.

وی با بیان اینکه طراحی برای مجلس یازدهم برای تغییر جدی است تا وضع مردم که مناسب نیست تغییر کند اظهار کرد: نمی‌خواهیم مشکل اول مردم معیشت باشد و این مشکل حل شود چراکه بی تدبیری و ناکارآمدی در کشور بیداد می‌کند و تغییر باید منجر به امیدآفرینی برای جامعه باشد.

زاکانی تغییر بعدی را تغییر استان قم ذکر کرد و گفت: قم دریایی از ظرفیت‌های کم نظیر دارد و توجه به این ظرفیت‌ها و اهتمام برای تغییر با همکاری و اشتراک نظر امکانی ایجاد می‌کند که مردم قم از ظرفیت‌های این شهر منتفع شوند و بتوان این تغییر را در ابعاد مختلف ایجاد کرد.

وی گفت: معتقدم وظیفه داریم حق مردم را بگیریم و باید به این وظیفه عمل کنیم و کسی نباید گله کند که شما چرا آمدید حق بگیرید؛ استان قم را عامدانه عقب نگه داشته‌اند و استدلالات زیادی برای این مساله دارم؛ به دنبال این هستند که کانون فکری جهان اسلام نتواند اثرگذار باشد.

زاکانی با اشاره به دلایل کاندیداتوری در انتخابات مجلس از قم گفت: هیچ یک از نمایندگان تهران در دوره قبل رأی نیاوردند و ما هم به لیست مقابل تبریک گفتیم و این دوره از من خواستند که به قم بیایم و حتی درخواست داشتم به تهران بروم تا در لیست تهران باشم اما من هدفمند و برای تغییر به قم آمده‌اند چون قم خاستگاه انقلاب است و ظرفیتی عظیم برای تغییر و اصلاح دارد.

وی در ادامه سخنان خود مبارزه با مفاسد اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بسیاری از منابع در اختیار مفسدان قابل رها شدن است؛ به عنوان مثال در پروژه پتروشیمی بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان سرمایه وجود داشته که به یغما رفته است؛ اگر این پروژه و مشکل آن حل شود بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

زاکانی خاطرنشان کرد: دولت فعلاً می‌گوید از کسانی که پول دارند مالیات نمی‌گیرم و از کسانی که پول ندارند مالیات می‌گیرم که این بسیار اشتباه است و باید اصلاح شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com