کد خبر ۸۲۹۱۹ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۴

استاندار قم: مشارکت در انتخابات جزو الزامات امنیت ملی است

استاندار قم گفت: در شرایط کنونی،‌ حضور در پای صندوق‌های رای جزو الزامات امنیت ملی و پشتوانه‌ای برای سرمایه اجتماعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بهرام سرمست روز شنبه در «جشن بزرگ مهر مادری» در ورزشگاه شهید حیدریان قم بابیان این‌که مشارکت حداکثری پشتوانه اقتدار و عزت جمهوری اسلامی است، افزود: بانوان باید برای پیشبرد و پیگیری مطالبات خود حضوری فعال در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی به‌ویژه انتخابات داشته باشند.

وی اضافه کرد: زنان به خودباوری،‌ آگاهی، عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفسی رسیده‌اند که خودشان هم حق انتخاب دارند و هم درک و آگاهی لازم و بلوغ سیاسی را برای انتخاب پیداکرده‌اند که این از برکات جمهوری اسلامی و دستاوردهای نظام است.

وی خطاب به بانوان گفت: آثار و برکات این عزت، منزلت و خودباوری را در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی می‌توانیم به‌خوبی ببینیم و امیدواریم این بار نیز با انتخاب خود بتوانید در توسعه فضای سیاسی استان مانند گذشته نقش‌آفرین باشید.

۶۶۹ شعبه اخذ رای در قم دایر است که ۸۴ شعبه آن به‌صورت سیار است؛ انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم‌ اسفندماه سال جاری   برگزار خواهد شد.

سه نماینده از حوزه انتخابیه قم راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند، همچنین این استان یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

سرمست همچنین با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، تاکید کرد: همه قشرهای جامعه باید با شناخت این شخصیت منحصربه‌فرد، وی را به‌عنوان الگویی در زندگی قرار دهند که لازمه این الگوبرداری توجه به زوایای شخصیت وی و جایگاه زن در تاریخ اسلام است.

وی با اشاره به این‌که دین اسلام نوید آزادی و رهایی از افکار متعصبانه را فراهم کرد، افزود: نگاه اسلام به زن بسیار بلندبالاست، به شرطی که عمق مفاهیم اسلام را به‌درستی دریابیم؛ دین اسلام فراتر از آزادی و برابری، عدالت بین زن و مرد را اساس و مبنای ایجاد خانواده قرار داده و ما نیز باید این مفاهیم را بازبینی کنیم و در عمل به کار بگیریم.

وی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات بسیار شگرفی در باب حضور زنان درصحنه‌های مختلف، توانمندی و آگاهی آن‌ها صورت گرفت.

استاندار قم بیان کرد: توانمندسازی بانوان جزو سیاست‌های دولت است تا در عرصه آموزش و کارآفرینی بانوان جامعه به پیشرفت‌های قابل‌قبول دست یابند؛ ‌البته لازمه این توانمندسازی ایجاد فضای نشاط اجتماعی در جامعه است.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف بانوان باید همت کنند و در پیگیری حقوق و آزادی‌هایی که در قانون اساسی و قوانین جاری کشور به رسمیت شناخته‌شده، جدیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: بر اساس سیاستی که دولت تدبیر و امید در پیش‌گرفته، بخشی از پست‌های مدیریتی بر اساس توانمندی،‌ به قشر بانوان اختصاص می‌یابد تا از توان آن‌ها در عرصه‌های مدیریتی بهره گرفته شود.

سرمست با تاکید بر تشویق و تقدیر از زنان کارآفرین، گفت: در عرصه کارآفرینی نیاز است زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و زنانی که در تمام عرصه‌ها نقش‌آفرینی هستند، موردحمایت قرار دهیم،.

وی با تاکید بر استفاده دستگاه‌های اجرایی از مشاوره و نقطه نظرات بانوان، ‌گفت: به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهم کرد تا مدیران در تصمیم‌گیری در عرصه‌های مربوط به زنان، از بانوان بیشترین مشورت و همفکری را داشته باشند.

وی بابیان این‌که امیدواریم باهمت بانوان برای استان قدم‌های موثری برداریم، تصریح کرد: ایجاد محیطی بانشاط با برنامه‌های متنوع و شاد، ‌بسط فضاهای ورزشی و برنامه‌های تفریحی در دستور کار امور بانوان استانداری است تا سلامت جسمی و روانی بانوان که برای جامعه موردنیاز است، تامین شود.

در این آیین از بانوان برتر و کارآفرین استان در عرصه‌های علمی، اقتصادی،‌ هنری و فرهنگی تقدیر شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com