کد خبر ۸۲۹۹۰ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۵
اندر حکایت لیست بستن‌های قبیله‌ای

چگونه سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان قم، در لیست تهران جا گرفت!؟

حضور سید محمد آقامیری، سخنگوی پیشین شورای ائتلاف اصولگرایان قم ، در لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در تهران، باعث تعجب بسیاری از فعالین سیاسی استان قم قرار گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حضور سید محمد آقامیری، سخنگوی پیشین شورای ائتلاف اصولگرایان قم ، در لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در تهران، باعث تعجب بسیاری از فعالین سیاسی استان قم قرار گرفت .

وی که در سوابق سیاسیش فعالیت های ستادی برای آقای قالیباف ،احمدی نژاد و جلیلی نیز دیده می شود، اما در قم بدلیل فعالیت های عمرانی بیشتر به عنوان یک فعال اقتصادی در حوزه املاک شناخته می شود و در این رهگذر توانسته است عضو هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی شرکتهای ساختمانی و راهسازی استان قم شود .

با وجود آنکه آقای آقامیری دروس حوزه های علمیه را نیز خوانده است اما ترجیح می داد غیر ملبس در انظار عمومی حاضر شود اما چند وقتی است که ایشان ملبس شده است.ا

پیگیری های خبرنگار قم نا حکایت از آن دارد در سازوکار تعیین شده از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تهران ، سهمیه ای برای یک جوان روحانی و معمم در نظر گرفته شده بود که از اقبال خوب آقای میری، نامبرده تنها کاندیدای روحانی زیر ۴۰ سال برای شهر تهران بود و همین امر سبب قرار گیری نام وی در لیست ائتلاف انقلاب با سرلیستی محمد باقر قالیباف شد.
البته برخی از اعضای تلاش کردند این سهمیه را به دلیل غیر رقابتی بودنش حذف کنند اما دیگر اعضای این ائتلاف بدلیل نگرانی از حضور یک کاندیدای روحانی طرفدار برجام، مانع حذف این سهمیه شدند و نام آقای آقامیری در لیست نهایی قرار گرفت .

روی هم رفته لیست «ایران سربلند» در روزهای اخیر با انتقادات فراوانی از سوی نیروهای انقلابی همراه بوده و بسیاری این انتقاد را مطرح کرده‌اند که چرا افرادی چون «وحید یامین‌پور» و «علی جعفری» با سوابق علمی و رزومه سیاسی مشخص، علیرغم رای آوردن در انتخابات داخلی شورای ائتلاف، چطور در لیست نهایی جای نگرفته‌اند و به جای آنان بعضا افرادی در این لیست گنجانده شده‌اند که دارای مواضع گفتمان‌سوز در برخی بزنگاههای تاریخ‌ساز کشورمان هستند.

به عبارتی دیگر اگر در بستن این لیست‌ها  بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی و رهبرانقلاب، شاخصه‌هایی تعیین می‌شد؛ قطعا افراد زیادی باید از لیست ائتلاف اصولگرایان در تهران خط می‌خوردند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com