کد خبر ۸۲۹۹۹ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳
شهماروند در گفتگو با دانشجو:

برنامه انتخاباتی جامعه اسلامی دانشگاه قم لغو شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مجید شهماروند، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در خصوص لغو برنامه انتخاباتی مطالبه گرایانه آن‌ها توسط هیئت نظارت بر تشکل‌ها در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: دیروز، ۲۸ بهمن ماه قرار بود برنامه مطالبه گرایانه‌ای توسط جامعه اسلامی دانشجویان قم برگزار بشود، اما از دو ساعت قبل از شروع برنامه فشار‌ها برای لغو مراسم روی دانشگاه شدت گرفت. تا اینکه دانشگاه به واسطه نامه‌ای از هیئت نظارت بر تشکل‌ها نهایتا حدود نیم ساعت قبل شروع، رسما لغو برنامه را اعلام کرد.

شهماروند گفت: وقتی که علت را جویا شدیم، گفتند مجموعه سه گانه امنیتی، نظارتی و اجرایی استان طبق قانون ۵۸ انتخابات که هر رکن دولتی از تبلیغ له یا علیه کاندیدایی ممنوع است، دستور لغو مراسم را داده است. در حالی که متولی برگزاری برنامه دانشگاه به عنوان یک ارگان دولتی نبود. صاحب مجوز برنامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم بود که یک تشکل سیاسی دانشجویی است و دولتی نیست.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم افزود: دلیل دومی که برای لغو مراسم داشتند این بود که چون زمان تبلیغات انتخاباتی است طبیعتا کاندیدا‌ها ممنوع از تبلیغات در دانشگاه‌ها هستند. اما این در صورتی است که برنامه، یک میتینگ تبلیغاتی باشد در حالی که این مراسم یک برنامه مطالبه گرایانه بود. بر اساس چه منطقی برنامه مطالبه گرایانه را با میتینگ تبلیغاتی یکی می‌گیرند؟  

وی افزود: سوال اینجاست که آیا به اصطلاح یقه نماینده‌ای را گرفتن و مطالبه کردن از او را می‌توان با تبلیغات اشتباه گرفت؟ اینطور که از شواهد پیداست تمامی این‌ها بهانه‌هایی برای لغو برنامه بود که موج عظیمی را ایجاد می‌کرد. این عمل بدعت جدیدی بود که گذاشته شد، چون ما تمامی مجوز‌های قانونی را از دانشگاه اخذ کرده بود و بنا بر قانون هیچ هیئت ناظری خارج از دانشگاه نمی‌تواند در این امور دخالتی داشته باشد و برای مباحث شکلی برنامه تعیین و تکلیف کرده و در نهایت اقدام به لغو برنامه بکند.

مجید شهماروندی در ادامه گفت: پس از پافشاری بر لغو برنامه، برگزاری مراسم را منوط به مناظره‌ای بودن شکل برنامه کردند و بنا به گفته خودشان، چون نامزد‌های دعوت شده از جبهه یکسانی بودند نمی‌توانند مناظره داشته باشند. اگر اوضاع بر همین باشد، نهایت کار به قطع نخاع تشکل‌های دانشجویی کشیده می‌شود.  
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان قم گفت: ما در جواب گفتیم که معتقد به حفظ استقلال تشکل‌های دانشجویی هستیم و مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری خواهیم کرد و اجازه‌ای به فرصت طلبان برای سوار شدن به موضوع نخواهیم داد.

وی در پایان گفت: ذوالنور، نماینده مجلس هم در بین دانشجویان حضور پیدا کردند. زاکانی، مهمان دیگر برنامه نیز با پخش پیام ویدئویی حمایت خود را اعلام داشتند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com