کد خبر ۸۳۰۵۹ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۲
آخرین وضعیت گروههای انتخاباتی در قم؛

وضعیت گروه ها و جریان های سیاسی در انتخابات قم/ گزارشی از واقعیت های میدانی انتخابات مجلس در قم

درحالی که به ساعات پایانی تبلیغات رسمی انتخاباتی یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم؛ در قم نظرسنجی‌ یکی از نهادهای معتبر از پیشتازی نامزدهای شورای ائتلاف اصولگرایان خبر می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، درحالی که به ساعات پایانی تبلیغات رسمی انتخاباتی یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم؛ در قم نظرسنجی‌ یکی از نهادهای معتبر از پیشتازی نامزدهای شورای ائتلاف اصولگرایان با محوریت امیرآبادی، ذوالنور و زاکانی خبر می‌دهد.

در این نظرسنجی همچنین در بیش از 100 نامزد ثبت‌نام کرده در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم، اقبال قابل توجهی به جوانان مستقل و انقلابی دیده می‌شود. در این بین دکتر میثم لطیفی توانسته است جریانی را در قم شکل دهد.

در مقابل در لیست ابنا _نزدیک به قالیباف_ و لیست پیروان خط امام و رهبری که نزدیک به لاریجانی است و خط مشی دولت را دنبال می‌کند؛ اسامی دیده می‌شود که اگر بنا باشد بر مبنای عقاید سیاسی مناظره‌ای شکل بگیرد؛ علی القاعده این اسامی و افراد باید رو به روی هم قرار بگیرند و نه دوشادوش هم! با این وجود این دو لیست علیرغم تکذیب‌ها در اقدامی با یکدیگر متحد شده و در بنرها، تراکت‌ها و سایر تبلیغاتشان، کنار یگدیگر ایستاده‌اند. به عبارتی این موضوع نیت پدرخوانده‌های این ائتلاف‌ها و نامزدهای آنان را برای نیل به کرسی سبز مجلس با هدف خدمت به مردم زیر سوال می‌برد.

همچنین برخی چهره‌های نسبتا شناخته شده و نامزد انتخابات از قم، برای رای آوری در هر لیستی فارغ از مبانی درنظر گرفته شده آن جریان و گروه جای گرفته‌اند. خانم نرجس نیازمند با تابلوی مستقل بودن پا به عرصه انتخابات گذاشته بود؛ امروز در لیست منتسب به نزدیکان لاریجانی و دولت فعلی موسوم به پیروان خط امام و رهبری جا گرفته است.

تبلیغات سخیف در قم نیز یکی از حواشی پر رنگ این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی است. برخی از این تبلیغات‌ها آن قدر سخیف بوده که سابقه نداشته.

یکی از نامزدهای انتخاباتی، از اجرای چند شومن نسبتا معروف برای کشاندن مردم به همایش انتخاباتی‌اش استفاده کرده است تا فضای آن جا پر از جمعیت جلوه دهد. کانالهای خبری همسو با این نامزد انتخاباتی نیز با پوشش تصاویر و فیلمهای مکان همایش این نامزد انتخاباتی در ورزشگاه حیدریان، طوری وانمود کرده‌اند که گویی تمامی افراد حاضر به خاطر حمایت از این نامزد است که مکان مورد اشاره جمع شده‌اند.

بعضی دیگر از نامزدها نیز فارغ از فضای معنوی و عرف شهر قم،ستادهای انتخاباتی‌شان با پخش موسیقی و ترانه تبدیل به شبه پارتی کرده بودند.

برخی حامیان جریانات مذکور نیز در این بین نظرسازی‌هایی ترتیب داده‌اند که حتی در نگاه کلی نیز با واقعیات میدانی یک شهروند عادی نیز همخوانی ندارد.

روی هم رفته در قم حضور اگرچه حضور نامزدهای متعدد از طیف‌های مختلف سیاسی، تنور انتخابات را در این شهر گرم کرد؛ اما بی‌اخلاقی‌ها و مواضع غیرمتعارف برخی مدعیان انقلاب چیزی نیست که بشود بعد از انتخابات نیز به سادگی از آن چشم‌پوشی کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com