کد خبر ۸۳۰۹۰ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱

93 کاندیدای ‌انتخابات مجلس ‌در قم با یکدیگر ‌رقابت خواهند پرداخت‌

فرماندار قم با بیان اینکه 93 کاندیدا برای مرحله نهایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان قم باقی ماندند،گفت: 826 هزار و 587 نفر در استان واجد شریط رأی دادن هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مرتضی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگاران، قم را خاستگاه انقلاب، پایگاه دائمی انقلابیون و پیشتاز در تحکیم پایه‌های نظام ولایی در جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: انتخابات یکی از رکن‌های رکین این نظام انقلابی است.

فرماندار قم با بیان اینکه مردم قم آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه هستند، افزود: 669 شعبه در پهنه جغرافیایی استان قم جهت اخذ رأی فراهم‌شده که از این تعداد 83 شعبه سیار و 586 شعبه ثابت هستند که در 5 بخش و نقاط مختلف شهر قم فراهم پراکنده‌شده‌اند.

وی بیان کرد: اعضای هیئت اجرایی، هیئت نظارت، هیئت بازرسی، نیروهای انتظامی و امنیتی و همچنین ستاد انتخابات به تعداد 20 هزار نفر آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه هستند.

حیدری با ارائه آماری از تعداد واجدین شرایط استان قم برای رأی دادن گفت: 826 هزار و 587 نفر در استان واجد شریط رأی دادن هستند که از این تعداد، 417 هزار و 967 را جمعیت مردان و 408 هزار و 620 نفر را جمعیت زنان تشکیل می‌دهند.

فرماندار قم تعداد رأی اولی‌های استان قم را 42 هزار و 688 نفر عنوان و تصریح کرد: 21 هزار و 748 نفر تعداد رأی اولی‌های پسر و 20 هزار و 940 نفر رأی اولی‌های دختر هستند.

وی با بیان اینکه در 93 کاندیدا برای مرحله نهایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان قم باقی ماندند، خاطرنشان کرد: از این تعداد هم استانی‌ها و همشهریان عزیز، سه نفر را به مجلس خواهند فرستاد.

حیدری در پایان با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها تاکیدکرد: همان‌طور که کاندیداهای محترم، اخلاق انتخاباتی را در دوره تبلیغات رعایت کردند؛ امیدواریم پس از برگزاری انتخابات هم آن را رعایت کرده و به یکدیگر تبریک بگویند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com