کد خبر ۸۳۲۳۵ انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۲
سرپرست پلیس راهور استان قم عنوان کرد؛

جریمه ۵۰ هزارتومانی برای خودروهای شیشه دودی

سرهنگ قیصری گفت:طبق قانون استفاده از شیشه دودی به‌نحوی‌که راننده و سرنشین خودرو قابل‌تشخیص نباشند تخلف است.

جریمه ۵۰ هزارتومانی برای خودروهای شیشه دودی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ قیصری، سرپرست پلیس راهور استان قم تاکید کرد: طبق قانون استفاده از شیشه دودی به‌نحوی‌که راننده و سرنشین خودرو قابل‌تشخیص نباشند تخلف محسوب شده و برای این خودروها جریمه ۵۰ هزارتومانی اعمال می‌شود.

او اضافه کرد: طبق قانون، استفاده از شیشه دودی ممنوع بوده و خودروهای دارای شیشه دودی که نتوان از فاصله ۳ متری داخل آن‌ها را رویت کرد مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

سرپرست پلیس راهور استان قم عنوان کرد: هیچ‌کدام از خودروهای داخلی با شیشه دودی تولید نمی‌شوند و خودروهای خارجی وارداتی بعضاً دارای شیشه‌های فتوکرومیک هستند که همانند عینک‌های فتوکرومیک عمل می‌کنند، لذا مغایرتی با ضوابط ندارند.

قیصری تصریح کرد: برخی از رانندگان اقدام به نصب برچسب‌های دودی بر روی شیشه‌های خودرو می‌کنند که این امر علاوه بر کاهش دید به‌ویژه در شرایط نامساعد جوی و یا در شب مانع دیده شدن راننده و سرنشین داخل خودرو نیز می‌شوند و به دلیل آنکه استاندارد و ضابطه خاصی برای میزان غلظت شیشه دودی خودروها وجود ندارد، پلیس در بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های خود اعلام کرده است اگر از فاصله ۳ متری به تشخیص مأموران پلیس راهور داخل خودرو و راننده و سرنشینان قابل‌مشاهده نباشند، طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

سرپرست پلیس راهور استان قم اضافه کرد: همچنین در مرکز تعویض پلاک نیز تا رفع برچسب شیشه دودی غیرمجاز، شماره‌گذاری وسیله نقلیه صورت نخواهد گرفت.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com