کد خبر ۸۳۲۴۸ انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۴
رئیس پلیس فتای استان قم عنوان کرد؛

کلاهبرداری با ترفند فروش خودرو به صورت اقساطی

سرهنگ موالی گفت:کلاهبردارن با توجه به اینکه مبلغ پایینی جهت ثبت نام از مشتری درخواست می‌کنند، باعث فریب می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سرهنگ موالی ،رئیس پلیس فتای استان قم  هشدار داد: مراقب پیام افراد سود جو که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با ترفند "فروش خودرو به صورت اقساطی" و برنده شدن منتشر می‌شود، باشید.

او افزود: با توجه به افزایش قیمت خودرو و نزدیک شدن پایان سال برخی کلاهبرداران در فضای مجازی با انتشار مطالب جعلی با عناوین مختلف سعی در تله گذاری و کلاهبرداری می‌کنند.

موالی گفت: این شیادی بدین صورت است که پیامی با عنوان فروش خودرو به صورت اقساط با محتوایی فریبنده منتشر می‌شود، در این خصوص کاربر جهت ثبت نام بایستی مبلغی جهت اخذ استعلامات به شماره حساب معرفی شده پرداخت کند، ولی بعد از مدتی پیامکی به مضمون اینکه به دلیل عدم داشتن صلاحیت کافی اتومبیل به شما تعلق نمی‌گیرد، به کاربر ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان قم، شروط فریبنده مندرج در آگهی را متاهل و سرپرست خانواده بودن، بلاشغل بودن، حقوق بگیر دولت نبودن، نداشتن مدرک دانشگاهی بالا، گواهی سوء پیشینه و نداشتن چگ برگشتی دانست.

او عنوان کرد: در این کلاهبرداری به جهت اعتماد سازی بین کاربران فضای مجازی یکی از اولویت‌های واگذاری خودرو را ثبت نام در یکی از تاکسی‌های اینترنتی عنوان و با توجه به اینکه مبلغ پایینی جهت ثبت نام از مشتری درخواست می‌کنند، باعث فریب کاربران زیادی شده است.

سرهنگ موالی، با توجه به نزدیک شدن پایان سال به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه محتوای مشکوک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، هر گونه پیامک و تماس تلفنی فریبنده مانند برنده شدن، دادن هدیه و … با تماس یا مراجعه به سازمان‌های ذیربط یا سایت پلیس فتا جهت اطمینان از صحت و سقم محتوای آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com