کد خبر ۸۳۲۵۶ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۱
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

قم در زمینه تولید انواع لوازم خانگی و قطعات آن پیشگام است

سیجانی گفت:قم به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های فنی و کارشناسان ماهر، آمادگی تبدیل شدن به قطب تولید لوازم خانگی را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: صنعت تولید لوازم خانگی یکی از مهمترین صنایع مورد نیاز کشور است که استان قم از سال‌ها قبل در این زمینه فعال بوده‌است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: قابلیت صنعت قم درتولید لوازم خانگی به یک واحد صنعتی خلاصه نمی‌شود و این استان در زمینه تولید انواع لوازم خانگی و قطعات آن پیشگام است واحد‌های تولیدی زیادی در این بخش فعالند.

سیجانی افزود: هم اکنون یکی از واحد‌های تولیدی پیشرو در صنعت لوازم خانگی کشور در شهرک صنعتی محمود آباد قم مشغول تولید انواع لوازم خانگی است که امکان توسعه فعالیت در بخش‌های مختلف را دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: همچنین برای توسعه صنایع فعال درزمینه تولید لوازم خانگی در قم، آماده استقبال از سرمایه‌گذاران هستیم و از ورود بخش خصوصی به این بخش استقبال می‌کنیم.

او ادامه داد: همچنین شهرک‌های صنعتی قم به بازار‌های عمده مصرف و راه‌های مواصلاتی کشور نزدیک است و تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را با هزینه کمتری به داخل و خارج از کشور ارسال کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: شهرک‌های صنعتی قم از نظر زیرساخت و برخورداری از امکانات مورد نیاز استقرار صنایع تولید لوازم خانگی، وضعیت مطلوبی دارد و می‌تواند به قطب این صنعت تبدیل شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com