کد خبر ۸۳۲۶۵ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۸
در گفتگو با دانشجو مطرح شد

دانشجویان علوم پزشکی قم آماده امدادرسانی برای پیشگیری از کرونا ویروس هستند

یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: تعطیلی خوابگاه‌ها یکی از اشتباهات دانشگاه‌ها برای کنترل بیماری کرونا بود که حتی باعث احتمال گسترش این ویروس خواهد شد. معلوم نیست که دانشجویان رشته پزشکی که در دانشگاه رفت و آمد دارند ناقل بیماری هستند یا خیر. اگر تست کرونا آن‌ها مثب باشد در صورت تعطیلی خوابگاه و بازگشت دانشجویان به شهر و روستای خودشان باعث تکثیر بیشتر این بیماری در باقی استان‌ها خواهد شد.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: دانشجویان در نظر دارند با انجام فعالیت‌های جهادی برای پیشگیری از ویروس کرونا در میدان باشند و با ساخت اینفوگرافی‌ها در جهت افزایش آگاهی مردم تلاش کنند. حتی پیشنهاد پخش این برنامه و کلیپ‌ها را به صدا و سیما داده اند، اما بعید است که شبکه استانی قم در این راستا همکاری داشته باشد. دانشجویان پیشنهاد فعالیت‌های متفاوتی را مطرح کرده اند، اما مسئولین دانشگاه از این تشکل‌های دانشجویی خواسته که در جهت پخش اعلایه در شهر تلاش کنند که این خود می‌تواند باعث انتشار کرونا بشود.

وی در خصوص شرایط بیمارستان‌هایی که در قم به بیمارن کرونا اختصاص یافته گفت: این بیمارستان‌ها اصلا اوضاع خوبی برای نگهداری از بیماران را ندارند. بیمارستان‌های قدیمی و غیر استانداردی هستند.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com