کد خبر ۸۳۲۷۴ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۸
دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا:

اگر آمار نماینده قم درست باشد استعفا می‌دهم/ با قرنطینه موافق نیستیم+ فیلم

حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: با قرنطینه موافق نیستیم این کار برای قبل از جنگ جهانی اول است/ این شائبه که تعداد فوتی‌ها ۱۰ یا ۲۰ درصد است اشتباه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حریرچی، دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا، در نشست خبری سخنگوی دولت گفت: از دیروز تا به حال ۴ نفر فوت شدند. تا به حال ۱۲ نفر فوت شده‌اند.

این شائبه که تعداد فوتی‌ها ۱۰ یا ۲۰ درصد است اشتباه است.خبر نماینده قم را تکذیب می‌کنم. اطلاعات در اختیار ما و شورای عالی امنیت ملی است و شخص دیگری به آن دسترسی ندارد.

ممکن است برخی مواقع سوءتفاهم پیش بیاید و مشکل آنفلوانزا و فوتی آن هم به حساب کرونا گذاشته شود.

ایرج حریرچی اظهار کرد:  هر روز به صورت زنده در ساعت یک  بعدازظهر، تعداد کسانی که فوت کردند و تعداد کسانی که مبتلای قطعی هستند را اعلام می‌کنیم.

او با بیان اینکه بیمارستان‌هایی برای این کار اختصاص پیدا کرده است، گفت: لباس فضانوردی برای کسانی باید استفاده شود که با فرد فوتی مبتلا به کرونا در ارتباط بوده و می خواهد آن ها را منتقل کنند یا کسی که از مبتلایان مراقبت می کنند.

حریرپی مرگ ۵۰ نفر در قم در اثر ابتلا به کرونا را تکذیب کرد و گفت: اگر آمار اعلام شده در قم نصف و یک چهارم موارد منتشر شده باشد استعفا می‌دهم.

او در خصوص نحوه دفن افراد فوت شده بر اثر بیماری کرونا تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی پروتکلی را از قبل برای دفن افراد فوتی تعریف شده است و عینا در کشور اجرا می شود.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم عادی نیازی به استفاده از ماسک ندارند. افرادی که از مبتلایان به این ویروس مراقبت می‌کنند یا دارای سندروم حاد تنفسی هستند باید از ماسک استفاده کنند.

او به ساکنان قم توصیه کرد: بهتر است که ساکنان قم از این شهر خارج نشوند و مردم در منازلشان بمانند به این صورت کمتر در معرض خطر قرار می‌گیرند.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: استاندار گیلان اعلام کرده که ظرف دیروز و امروز ۲۰ درصد از بار ورودی به استان گیلان بیشتر شده، استان گیلان بعد از استان قم از لحاظ درگیری بیماری  دوم است.

حریرچی ادامه داد: در قم یک بیمارستان با ۸۰ درصد از تخت‌هایی که اشغال است، کار می‌کنند بیمارستان کامکار و بیمارستان فرقانی فقط ۲۰ درصد اشغال است. تمام پزشکان، پیراپزشکان و کارگران بیمارستان در بیمارستان‌های دولتی مشغول به فعالیت هستند. این همکاران چند روز است که در بیمارستان‌ها هستند و نمی‌توانند خارج شوند.  یک پزشک اراکی در قم به این بیماری مبتلا شده و خوشبختانه ایشان علائمشان رو به بهبود است و مراحل درمان را طی می‌کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com