کد خبر ۸۳۲۸۲ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۳
در نشست خبری سخنگوی دولت مطرح شد؛

ربیعی: ستاد ملی مقابله با کرونا فردا به‌ریاست روحانی تشکیل می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشکر از مردم برای حضور در انتخابات گفت: دولت تمام تلاش خود را برای یک انتخابات پرشور و سالم کرد.

وی با تأکید بر اینکه "نشست امروز را برای کرونا اختصاص دادیم" بیان داشت: امروز همه باید کنار یکدیگر به مبارزه با کرونا برخیزیم، همه باید کنار وزارت بهداشت بایستیم و از سیاسی کردن این موضوع اجتناب کنند، اکنون شاهد سوداگری در لوازم بهداشتی هستیم، باید بیش از هر دوره دیگر با هم مهربان باشیم.

از همین امروز مواد بهداشتی توزیع می‌شود و ماسک هم طبق گفته وزیر بهداشت به‌طور گسترده توزیع می‌شود.

ما این جلسه را در راستای مصوبه هیئت دولت برگزار کردیم، فردا هم با حضور رئیس جمهور جلسه کرونا برگزار می‌شود، کمیته‌های مختلفی تشکیل و سیاست اطلاع‌رسانی به من واگذار شد.

امروز خبری را دیدم که همه ادارات و مؤسسات تعطیل خواهد شد، این نمونه خبر‌هایی است که به‌نادرستی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در مورد آخرین وضعیت ویروس کرونا اظهار داشت: ما تا چند دقیقه دیگر جمع‌بندی نهایی را اعلام می‌کنیم، اما تا به الآن ۱۲ نفر فوت کردند که ۵۹ الی ۶۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی ابراز کرد: تعداد کسانی که علایم شبیه آنفلوآنزا و کرونا را دارند اعلام می‌کنیم؛ تعداد فوت‌شده فوتی ما از میان مشکوکین ۱ درصد می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهارات صبح امروز امیرآبادی نماینده قم مبنی بر فوت ۵۰ نفر در این شهر را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با ویروس کرونا گفت: آموزش‌های لازم را داده بودیم، بیمارستان و مراکز مرتبط پیش‌بینی شده بود، آمادگی ما از لحاظ آموزشی بالا بود با توجه به ثبات در قم و شهر‌های دیگر امیدواریم بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: با قرنطینه موافق نیستیم؛ قرنطینه برای دوران جنگ و طاعون است و به هیچ وجه موافق آن نیستیم.

حریرچی در مورد شکل دفن کردن افراد مبتلا به کرونا گفت: نوع خاک‌سپاری افراد مبتلا طبق پروتکل who سازمان بهداشت جهانی است.

وی ادامه داد: مردم عادی هیچ نیازی به ماسک ندارند؛ ۸۰ درصد این بیماران باید در خانه بستری شوند؛ ذخیره ما در مورد ماسک پیش‌بینی شده بود، اما سوداگران وارد شدند، ما از دادستان اردبیل بابت پلمب دو داروخانه تشکر می‌کنیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com