کد خبر ۸۳۳۲۳ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶
دورغ شاخدار رسانه دولتی ایسنا:

دروغ بزرگ ایسنا: وجود ۷۰۰ طلبه چینی علت مرگ و میر بالای كرونا در ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انتشار خبر ایسنا در فضای مجازی مبنی بر علت مرگ و میر بالای کرونا در ایران به دلیل حضور ۷۰۰ طلبه چینی در قم گفت: این خبر کذب و نادرست است/ آیت الله اعرافی نیز گفت:ازالمصطفی در دو ماه اخیر دو نفراز چین پذیرش شده که روال قرنطینه راطی کرده‌اند و کرونا ربطی به طلاب چینی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در پي انتشار خبري به نقل از رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد در فضاي مجازي و بازنشر آن در برخي رسانه هاي اصلاح طلب مانند ايسنا و خبر فوري كه علت مرگ و مير و شيوع كرونا را حضور ۷۰۰ طلبه چيني در شهر قم عنوان كرده بود، روابط عمومي اين دانشگاه اين خبر را از اساس تكذيب و تاكيد كرد چنين اظهاراتي به هيچ وجه عنوان نشده است.

محمد حسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به انتشار اخبار نادرستی در فضای مجازی مبنی بر علت مرگ و میر بالا کرونا در ایران به دلیل   حضور ۷۰۰ طلبه چینی در شهر قم گفت: چنین مصاحبه‌ای با بنده نشده و این خبر از اساس کذب و نادرست است.

بحرینی مطرح کرد: از مردم و اهالی رسانه می‌خواهیم برای اطلاع یافتن از آخرین وضعیت کرونا در سطح شهر مشهد و استان خراسان رضوی حتماً به پایگاه اطلاع رسانی وب دا مراجعه کرده و از انتقال اخبار بی‌پایه و اساس جداً خودداری کنند.   بنابراین گزارش، خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ۵ اسنفد ماه خبری را با تیتر «حضور ۷۰۰ طلبه چینی در قم، علت آمار بالای مرگ و میر بالای کرونا در ایران» منتشر کرد که موجب سواستفاده شبکه‌های معاند شد.

***

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه عصر دوشنبه نیز در دیدار حجت الاسلام سید حافظ ریاض نقوی رئیس حوزه علمیه جامعه المنتظر و رئیس سازمان وفاق المدارس شعبه پاکستان که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، گفت: از المصطفی در دو ماه اخیر دو نفر از چین پذیرش شده که روال قرنطینه را طی کرده‌اند و قطعاً ورود کرونا ربطی به طلاب چینی جامعه المصطفی ندارد.

این خبرگزاری بعد از مدتی تیتر این خبر را تغییر داد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com