کد خبر ۸۳۳۵۵ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۳

اجرای طرح «نارنجستان در بافت فرسوده » در محله‌های بافت فرسوده مرکز شهر تهران آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان در این باره گفت: امسال در آستانه فصل بهار همزمان با آغاز اسفند که زمان مناسب برای کاشت درختان است؛ از سوی اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست عملیات کاشت ۳۵۰۰ اصله نهال در محله‌های بافت فرسوده و جنوب منطقه در دست انجام است. شهردار منطقه ۱۱ با بیان این که انتخاب نوع درختان بر اساس مقاومت آن‌ها نسبت به کم آبی انجام شده است؛ افزود: درختان مثمر مثل نا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان در این باره گفت: امسال در آستانه فصل بهار همزمان با آغاز اسفند که زمان مناسب برای کاشت درختان است؛ از سوی اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست عملیات کاشت ۳۵۰۰ اصله نهال در محله‌های بافت فرسوده و جنوب منطقه در دست انجام است.
شهردار منطقه ۱۱ با بیان این که انتخاب نوع درختان بر اساس مقاومت آن‌ها نسبت به کم آبی انجام شده است؛ افزود: درختان مثمر مثل نارنج و زیتون خوراکی، توت، زبان گنجشک و اقاقیا در بخش جنوبی منطقه غرس خواهند شد.
آبادیان خاطر نشان کرد: در خیابان محلوجی قمی، تشکری موحد و رجعتی که بخش‌هایی از آن‌ها در نوسازی محله عقب نشینی کرده اند و فضا‌های مناسب برای کاشت گل و گیاه در آن‌ها ایجاد شده است؛ یکصد درخت از جمله نارنج و درختچه‌های زینتی کاشته می‌شوند.
به گفته شهردار منطقه ۱۱ این قطعات پس از نوسازی املاک و عقب نشینی آن‌ها در معابر باریک قدیمی ایجاد و تبدیل به محل پارک خودرو‌ها شده بود که با توجه به نوسازی بافت، همچنان ساکنین این محله‌ها از مشکلات ناشی از ترافیک و عرض کم معبر رنج می‌بردند.
آبادیان توجه مدیریت شهری به انسان محور بودن معابر و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای ارتقای فضای سبز در بافت متراکم مسکونی را حائز اهمیت دانست و کاشت درخت به تعداد زیاد را با هدف بهبود کیفیت هوای محله‌های جنوبی منطقه از اولویت‌های اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست برشمرد.
او خاطر نشان کرد: هم اکنون اقدامات زیر بنایی عمرانی برای ایجاد قطعه مناسب کاشت درخت در خیابان محلوجی قمی، تشکری موحد و رجعتی در حال انجام است و پس از آن کاشت نهال و درختچه‌های زینتی در این قطعات آغاز خواهد شد.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com