کد خبر ۸۴۳۳۴ انتشار : ۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۶
فرماندار قم خبر داد:

کاهش 85 درصدی ورود مسافران به قم/ سامانه پایش علایم بیماری کرونا به زودی برای اتباع خارجی راه‌اندازی می‌شود

فرماندار قم در خصوص وضعیت اتباع در شرایط شیوع بیماری کرونا، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در حال حاضر در استان قم بین 120 تا 140 هزار نفر از اتباع خارجی حضور داشته باشند. استانداری اسامی و مشخصات این افراد را در اختیار دارد و به دنبال راهکار مناسب با دانشگاه علوم پزشکی جهت غربالگری این افراد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، بعد از ظهر امروز در سالن استانداری با حضور مقامات استانی و شهری قم برگزار شد.

در این نشست فرماندار قم در خصوص وضعیت اتباع در شرایط شیوع بیماری کرونا، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در حال حاضر در استان قم بین 120 تا 140 هزار نفر از اتباع خارجی حضور داشته باشند. استانداری اسامی و مشخصات این افراد را در اختیار دارد و به دنبال راهکار مناسب با دانشگاه علوم پزشکی جهت غربالگری این افراد است.

مرتضی حیدری همچنین اظهار داشت: امروز 3000 خودرو به قم وارد شده که نسبت به سال قبل 85 درصد کاهش داشته است و از 25 اسفند تا امروز در مجموع 70 درصد کاهش ورود خودرو به قم را داشته‌ایم و این موضوع نشان می‌دهد که اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی‌ها موثر بوده و مردم همکاری نیز همکاری می‌کنند.

استاندار قم نیز در ادامه اظهار داشت: اتباعی که به صورت قانونی و دائم در استان حضور دارند با سامانه‌ی پایش اتباع خارجی استانداری و علوم پزشکی پایش خواهند شد ولی زائرین خارجی به زودی به کشور خودشان منتقل می‌شوند و تا آن زمان از ترددشان در سطح شهر جلوگیری شده و در قرنطینه خواهند بود.

بهرام سرمست همچنین تصریح کرد: خدمات پزشکی نیز به مشکوکین به ابتلای این اتباع خارجی نیز ارایه می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com